اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی خیرآباد:

مکاتبات شوراهای اسلامی رویکرد تکلیفی ندارد/ توجهی به خواسته‏‌ها نمی‏‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی خیرآباد گفت: مکاتبات شوراهای اسلامی رویکرد تکلیفی ندارد و به همین خاطر، توجه چندانی به خواسته‏‌های آنها نمی‏‌شود.

مکاتبات شوراهای اسلامی رویکرد تکلیفی ندارد/ توجهی به خواسته‏‌ها نمی‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج دیانی صبح امروز در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی خیرآباد با نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی که به منظور پیگیری مسائل و مشکلات موجود برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه امروز جایگاه شوراهای اسلامی در امور شهر و روستا اندکی کمرنگ است و باید تلاش شود تا این جایگاه محوری حفظ شود.

وی تصریح کرد: مکاتبات شوراهای اسلامی با نهادهای مسئول و دستگاه‏‌های اجرایی به طور محسوسی، دوستانه و ارشادی است و رویکرد تکلیفی ندارد و به همین خاطر به این خواسته‏‌ها توجه چندانی نمی‏‌شود.

عضو شورای اسلامی خیرآباد با بیان اینکه شوراهای اسلامی به دلیل وجود همین طرز تفکر با مشکلاتی در پیگیری امور و انجام وظایف خود مواجه شده‏‌اند، اظهار داشت: ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی نیازمند توجه بیشتری است که باید از سوی مقامات ارشد و مسئولان به آن روا داشته شود.

دیانی افزود: در تعاریفی که از شوراها شده، این نهادهای اجتماعی به عنوان "پارلمان‏‌های محلی" معرفی می‏‌شوند، ولی در عمل در کشور توجهی در این زمینه مشاهده نمی‏‌شود.

عضو شورای اسلامی خیرآباد جایگاه شور و مشورت را در قرآن کریم، آیات، روایات، احادیث و سخنان بزرگان کشور بسیار با اهمیت ذکر کرد.

وی افزود: متأسفانه در خیلی از موارد در برخورد با شوراها، شاهد تمرد از قوانین هستیم و توجه مسئولان به روستاها در برهه کنونی بسیار کمرنگ است.

عضو شورای اسلامی خیرآباد با بیان اینکه در این حوزه ابزارهای قانونی به خوبی به کار گرفته نمی‏‌شود، ادامه داد: باید به سرانه فضاهای ورزشی، آموزشی، فرهنگی و امنیتی در خیرآباد بیشتر توجه کرد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی خیرآباد نیز در این نشست خواستار پیگیری نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی برای ایجاد کتابخانه عمومی، پارک شهر و کلانتری در خیرآباد شد.

وی راه‏‌اندازی ناوگان حمل و نقل شهری با هماهنگی سازمان اتوبوس‏رانی شهر سمنان را در خیرآباد ضروری دانست.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول