اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد استاندار هرمزگان:

مدیران دستگاه‌ها‌ به تعهدات خود برای کسب درآمد عمل کنند

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان از مسئولان و مدیران دستگاه‌های استان خواست، در کنار چانه‌زنی برای گرفتن بودجه، تعهدات دستگاه‌ خود برای کسب درآمد را نیز مورد توجه قرار دهند.

مدیران دستگاه‌ها‌ به تعهدات خود برای کسب درآمد عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در نشست شورای برنامه‌ریزی هرمزگان که با محوریت تشریح چگونگی اختصاص بودجه سال 91 استان به دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها برگزار شد، به تبیین سیاست‌های توزیع اعتبارات عمرانی پرداخت و اظهار داشت: بیشترین بهره‌وری و انتفاع بیشتر مردم و اثربخشی پروژه‌ها از جمله معیارهای توزیع اعتبارات در سال 91 است.

وی با بیان اینکه عمل به وعده‌ها و مصوبات سفرهای شهرستانی از دیگر اولویت‌های تخصیص اعتبارات است، افزود: اعتبارات تصویب شده فعلی با اختصاص اعتباراتی از سایر فصول و ماده‌های قانونی مانند مازاد درآمد و ماده 180 تقویت خواهد شد.

استاندار هرمزگان در ادامه این نشست با بیان اینکه همیشه در هنگام توزیع اعتبارات مدیران دستگاه‌های مختلف معترض و ناراضی هستند، ادامه داد: نباید فراموش کرد که تنها 15 درصد اعتبارات دستگاه‌های استانی و مابقی ملی است و این بدین معنی است که مدیر دستگاه باید نسبت به جذب 85 درصد از اعتبار مورد نیاز خود از وزارتخانه تمام تلاشش را به کار گیرد.

عزیزی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های استان خواست، در کنار چانه‌زنی برای گرفتن بودجه، تعهدات دستگاه‌ خود برای کسب درآمد را نیز مورد توجه قرار دهند.

استاندار هرمزگان هم‌چنین از مسئولان دستگاه‌ها خواست نسبت به تحقق صرفه‌جویی هر چه بیشتر در هزینه‌های جاری و مصرفی خود بیش از پیش دقت داشته باشند.

وی در همین راستا علاوه بر ذکر چندین راهکار در راستای صرفه‌جویی در این بخش از اعتبارات گفت: گزارش‌هایی وجود دارد که برخی‌ از کارمندان حتی در ساعات قانونی نیز در اداره حضور ندارند اما برای آنها اضافه کار در نظر گرفته می‌شود که در همین راستا از مدیران می‌خواهیم اضافه کاری کارکنان را براساس عملکرد واقعی و به کسانی که به طور واقعی خارج از ساعت قانونی فعالیت می‌کنند، پرداخت کنند.

رئیس شواری برنامه‌ریزی هرمزگان در ادامه خطاب به اعضای این شورا افزود: بودجه در واقع ظرفیتی برای آسان‌سازی رسیدن به اهداف است و در این راه مدیران دستگاه‌ها وظیفه دارند از بودجه‌ها و اعتبارات، به جا و با تدبر استفاده کنند.

وی گفت: مدیریت بودجه و اعتبارات از اهمیت بالایی برخوردار است که در این راستا همه باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول