اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خواستار شد

تشدید توقیف شناورهای بی‌هویت در آب‌های هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان خواستار تصویب مصوبه‌ای در راستای تشدید توقیف شناورهای بی‌هویت و فاقد پلاک در آب‌های این استان تحت هر شرایطی شد.

تشدید توقیف شناورهای بی‌هویت در آب‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با اشاره به برگزاری نشست شورای مقابله با قاچاق ارز و کالا در تهران با ریاست معاون اول رئیس جمهور طی روز سه‌شنبه هفته جاری از مدیران و اعضای شورای استانی این شورا خواست نظرات و پیشنهادات خود را با هدف ارائه به نشست مذکور ارائه دهند.

وی بر ضرورت برخورد قاطع‌تر با پدیده قاچاق تاکید و افزود: باید تلاش شود که این احساس در قاچاقچیان ایجاد شود که دولت برخورد قاطعی در راستای مقابله با قاچاق دارد.

استاندار هرمزگان هم‌چنین خطاب به مدیران بیان داشت: مطالعه تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون مقابله با مبحث قاچاق به مدیران توصیه می‌شود، چرا که نیازمند تلاش جدی در این راستا هستیم.

عزیزی با بیان اینکه باید در عمل احساس مسئولیت‌ها پیرامون مقابله با قاچاق نشان داده شود، افزود: مقابله کارآمد با قاچاق سوخت نیازمند عزم جدی و هماهنگی کامل دستگاه‌هاست.

وی ادامه داد: شناخت راه‌های جدید و شگردهای قاچاقچیان و کار بر روی آنها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار هرمزگان افزود: باید بیش از پیش به مبحث تاک‌تیک‌های مقابله‌ای توجه کرد و در این راستا نباید از بخش مشارکت‌های مردمی غافل شد.

عزیزی از ستاد مقابله با قاچاق هرمزگان خواست نسبت به راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی با هدف استفاده مردم از آن برای اطلاع از بروز پدیده قاچاق در سراسر استان اقدام کند.

وی هم‌چنین اضافه کرد: باید از طرح‌های تاثیرگذار حمایت و بر روی مهندسی افکار و مسائل فرهنگی کار کرد.

به گفته استاندار هرمزگان در حال حاضر افکار عمومی بر روی پدیده قاچاق حساس نیست و صدا و سیما باید در این راستا با مهندسی فرهنگی مبتنی بر آگاهی‌بخشی، افکار عمومی را حساس کند.

رئیس شورای مقابله با قاچاق و کالا و ارز هرمزگان هم‌چنین استفاده از واحدهای بسیج را با هدف اطلاع‌رسانی از تبعات قاچاق برای اقتصاد کشور خواستار شد.

وی هم‌چنین پیشنهاد مصوبه‌ای با هدف توقیف شناورهای فاقد هویت و پلاک در هر نقطه از آب‌های استان را با هماهنگی بنادر و دریانوردی، شیلات و دریابانی ارائه داد.

وی افزود: طرح شناسایی این نوع شناورها باید در اولین فرصت اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: از این به بعد دریابانی مکلف به توقیف هر گونه شناور غیر مجاز و فاقد هویت در هر نقطه از آب‌های استان تحت هر شرایطی است.

به گفته وی بخش قابل توجهی از عملیات انتقال و جابه‌جایی سوخت قاچاق و کالای قاچاق توسط این گونه شناورها در آب‌های استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول