اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد رشت خبر داد:

فعالیت 200 محقق در باشگاه پژوهشگران واحد رشت

خبرگزاری فارس: رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از فعالیت 200 نفر عضو و محقق در این باشگاه خبر داد.

فعالیت 200 محقق در باشگاه پژوهشگران واحد رشت
علیرضا اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به فعالیت باشگاه پژوهشگران در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور از سال 76 تاکنون، اظهار داشت: دفتر باشگاه پژوهشگران جوان واحد رشت نیز در همان سال و همزمان با دیگر واحدها تاسیس شد.
وی با بیان اینکه با گذشت سه سال از پذیرفتن مسئولیت باشگاه مذکور، اعضای آن از 20 عضو افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر باشگاه پژوهشگران واحد رشت دارای 200 عضو و محقق فعال بوده و در این مدت طرح‌های پژوهشی باشگاه از چهار طرح به 70 طرح پژوهشی رسیده است.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد رشت ادامه داد: در حال حاضر باشگاه دارای 50 طرح پژوهشی در حال اجرا، خاتمه یافته و یا در انتظار تایید مقاله مستخرج از طرح پژوهشی بوده و در این مدت بیش از 40 کارگاه پژوهشی در زمینه مقاله نویسی، کاربرد آمار در علوم و غیره برگزار کرده است.
وی از کسب مقام برگزیده کشوری این باشگاه در سیزدهمین اجلاس سراسری روسای باشگاه‌های پژوهشگران جوان خبر داد و گفت: باشگاه پژوهشگران واحد رشت در اجرای فعالیت‌های مربوط به طرح‌های پژوهشی اعضا انتخاب شده تا گامی مهم در تحقق اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه پژوهشگران جوان برداشته باشد.
اسلامی عضویت محققان و پژوهشگران در باشگاه پژوهشگران جوان را موجب شکوفایی استعدادهای بی‌بدیل نخبگان دانست و اذعان داشت: امیدواریم با همت و درایت اعضا بتوانیم هر چه سریع‌تر در راستای تحقق تمام اهداف و برنامه‌های مصوب باشگاه پژوهشگران جوان گام برداریم.
وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد واحد رشت دانشکده فنی وجود ندارد و بیشتر رشته‌های علوم انسانی و کشاورزی در آن تدریس می‌شود، اذعان داشت: باشگاه پژوهشگران جوان واحد رشت با داشتن چنین شرایطی توانسته است در رقابت با دانشگاه‌های بزرگ کشور مانند دانشگاه آزاد قزوین به کسب این مقام دست یابد.
این مسئول به داشتن بیشترین طرح‌های پژوهشی منجر به تولید مقاله اشاره کرد و گفت: باشگاه مذکور علاوه بر داشتن 50 طرح پژوهشی داخلی دارای بیش از 50 مقاله (isi) بین‌المللی علمی‌ ـ پژوهشی نیز هست که در طول این سه سال منتشر شده است.
وی خاطرنشان کرد:  باشگاه پژوهشگران جوان واحد رشت از افرادی که دارای فکر و اندیشه و ابتکار و نوآوری هستند حمایت می‌کند.
اسلامی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های دیگر علاوه بر دانشجویان واحد رشت نیز می‌توانند عضو این باشگاه شوند، اضافه کرد: داشتن معدل بالا در دیگر رشته‌ها یکی از شرایط عضویت در باشگاه است.
وی برخی از شرایط عضویت در باشگاه را برشمرد و عنوان داشت: داوطلبان در صورت داشتن معدل 17 برای رشته‌های زیرگروه علوم تجربی، معدل 18 برای زیرگروه علوم انسانی و معدل 16 برای زیرگروه علوم ریاضی و فنی  و یا داشتن دو مقاله در همایش و یک مقاله علمی‌ ـ پژوهشی تا سن 30 سال می‌توانند عضو باشگاه شده و از تسهیلات باشگاه نظیر تشویقی مقالات ارائه شده در مجلات معتبر و همایش‌های سراسری و اجرای طرح‌های پژوهشی بهره‌مند شوند.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد رشت، از همکاری، حمایت و پشتیبانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به عنوان رئیس شورای باشگاه و معاون پژوهشی واحد به دلیل در اختیار گذاشتن ابزار و امکانات قدردانی کرد.
 انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول