اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنایع و معادن آمل:

مقررات مربوط به مبارزه با قاچاق کالا به‌ روزرسانی شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اداره صنایع و معادن آمل گفت: قوانین و مقررات مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌ روزرسانی شود.

مقررات مربوط به مبارزه با قاچاق کالا به‌ روزرسانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، منوچهر معتمدی در کمیسیون قاچاق کالا و ارز این شهرستان بیان داشت: قوانین مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشورمان مربوط به چند سال گذشته که امروزه با توجه به حجم لوازم قاچاق نیاز داریم این قوانین و مقررات به‌روز رسانی شود.

وی افزود: باید با مبارزه، قاچاق را به کمترین حد ممکن برسانیم، زیرا این پدیده به کشور آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

معتمدی با اشاره به لطمات جدی قاچاق به بدنه کشور تصریح کرد: نفوذ قاچاق در بدنه کشور خسارت و صدمات چند بعدی وارد می‌کند، زیرا علاوه بر اینکه اقتصاد را مخدوش می‌کند، باعث قتل، ناامنی، بیماری و فسادهای مختلف می‌شود.

معاون اداره بازرگانی شهرستان آمل نیز در این نشست بیان داشت: ایجاد طرح شبنم یکی از اقدامات موثر دولت در کنترل و کاهش کالاهای قاچاق در عرضه، استفاده از فروش آنها است.

نورمحمد نصیری افزود: با توجه به اینکه کالاهای زیادی را در داخل کشور به صورت قاچاق شاهد هستیم با طرح شبنم می‌توان به امنیت و اطمینان بیشتری خرید کرد و دیگر کالاهای قاچاق را در داخل بازار مشاهده نکرد.

وی تصریح کرد: در این طرح بارکدی بر روی اجناس کسبه‌ها نصب می‌شود که با ارسال شماره آن به سامانه پیامکی بازرگانی می‌توان اطلاعات زیادی در مورد کالا، تاریخ تولید، انقضا و موارد مصرف آن به دست آورد.

نصیری در مورد چگونگی اجرایی شدن طرح شبنم در این شهرستان ابراز داشت: هم‌اکنون مراکز فروش آمل درحال گرفتن لیست اجناس و پرداخت عوارض هستند و ما هم منتظر هستیم تا بارکدها در اسرع وقت به شهرستان‌ها ارسال شود تا در اختیار فروشندگان قرار دهیم.

این مسئول از برخورد جدی با فروشندگانی که برای اجرای این طرح همکاری لازم را نداشته باشند، خبر داد.

* آمل بیشترین آژانس تلفنی در مازندران را داراست

نصیری یادآور شد: در این طرح نباید کالایی بدون بارکد وجود داشته باشد البته کالای بدون بارکد با اجرای این طرح قاچاق محسوب شده و با فروشندگان این کالاها به شدت برخورد می‌شود.

اگر فروشندگان نیز کالایی را در لیست خود نیاورند به عنوان تخلف تلقی می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات سوخت آژانس‌ها اذعان داشت: با توجه به اینکه شهرستان آمل بیشترین آژانس تلفنی در مازندران و حتی در سطح کشور را از آن خود کرده است در بحث ارائه کارت هوشمند سوخت برای رانندگان باید تمهیدات لازمی اندیشیده شده و وضعیت سوخت آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول