اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

مسئله سوریه مسئله‌ای آمریکایی صهیونیستی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه باشت گفت: مسئله سوریه مسئله‌ای آمریکایی صهیونیستی بوده و تمام ناآرامی‌های موجود در این کشور با دخالت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.

مسئله سوریه مسئله‌ای آمریکایی صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امروز در مراسم گرامیداشت یکمین سالگرد شهادت پاسدار قاسم احمدی که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تفاوت دین اسلام و مذهب شیعه با دیگر ادیان و مذاهب در فرهنگ شهادت‌طلبی است.

فرهنگ شهادت در مذهب شیعه نهادینه شده است

وی با بیان اینکه در دیگر ادیان فرهنگ شهید و شهادت نهادینه نشده است، افزود: برای رژیم صهیونیستی از دست دادن یک نیرو بسیار سخت بوده اما این به معنای حفظ نیرو نبوده بلکه به معنای ترس و وحشت این رژیم جعلی است.

امام جمعه باشت ادامه داد: شهادت در فرهنگ شیعه امری مقدس و نهادینه شده است، به گونه‌ای که نوجوان 13 ساله با بستن نارنجک به کمر خود و رفتن زیر تانک دشمن، به دفاع از کشور می‌پردازد.

عبودی تلاش دشمنان انقلاب اسلامی و شیعه را منجر به شناخت دو مسئله مهم دانست و تأکید کرد: اولین شناخت و درک دشمن از شیعه، فرهنگ عاشورا که مظهر و نماد شهادت بوده و دومین برداشت و شناخت دشمنان از شیعه، مهدویت و اعتقاد شیعه به آینده‌ای پر از عدل و عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌های ناب و ماندگار شیعه مختص به زمان و دوره خاص و مقطعی نیست.

عبودی افزود: شهدای بعد از هشت سال دفاع مقدس از جمله شهید پاسدار قاسم احمدی نشان دادند که فرهنگ شهادت مربوط به دوره‌ای خاص نیست و هر وقت ضرورت دفاع از انقلاب اسلامی احساس شد، به جانفشانی در راه دفاع از انقلاب خواهند پرداخت.

امام جمعه باشت یادآور شد: هیچ خانواده‌ شهیدی از شهادت فرزند خود پشیمان نیست زیرا فرهنگ شهادت برگرفته از آموزه‌های دینی و تربیت خانوادگی خانواده‌های شهدا است.

اظهار نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مردم سوریه عوام‌فریبی است

عبودی با اشاره به دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی در امور داخلی سوریه گفت: کشورهای استکباری به ویژه آمریکا، با ادعای نگرانی در مورد وضعیت مردم سوریه قصد فریب افکار عمومی را دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این کشورها نگران مردم عرب هستند پس چرا در جنگ 33 روزه علیه حزب‌الله لبنان و 22 روزه علیه مردم بی‌دفاع غزه از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

عبودی بیان اینکه مسئله سوریه، مسئله‌ای آمریکایی صهیونیستی است، اذعان داشت: همه ناآرامی‌های موجود در سوریه از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شود و کشورهای دست‌نشانده و حلقه به گوش از جمله عربستان، قطر و ترکیه نیز به این ناآرامی‌ها دامن می‌زنند.

امام جمعه باشت سوریه را محور مقاومت جبهه اسلام علیه استکبار دانست و پیروزی سوریه را مصداق وعده الهی پیروزی حق بر باطل عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول