اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم مطرح کرد:

توجه ‌به مسائل اقتصادی و معیشت مردم در اجلاس خبرگان رهبری

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به اینکه رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشت مردم مورد تاکید خبرگان رهبری بود گفت: بیداری اسلامی از دیگر نکاتی بود که در دستور کار خبرگان رهبری قرار داشت.

توجه ‌به مسائل اقتصادی و معیشت مردم در اجلاس خبرگان رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: دنیا خانه امتحان بوده و پایدار نیست و آخرت خانه جزا، بقا و جاودانگی است و هر کس بتواند باقی را بر فانی ترجیح داده و مقدم بدارد، در آخرت سربلند می‌شود.

وی با اشاره به هفته احساس و نیکوکاری، سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) را در این زمینه مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: زندگی انسان زمانی لذت‌بخش است که روابط انسان با جامعه پیرامونی خود بر اساس عاطفه، احسان و نیکوکاری پایه‌گذاری شده باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در اسلام به مسئله احسان توجه جدی صورت گرفته است خاطر نشان کرد: اگر احسان در یک جامعه وجود نداشته باشد، روح جامعه خشک خواهد بود و در جامعه مبتنی بر ارزش‌های اسلامی همه افراد از مزایا و نعمت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اسلام به عنوان یک آیین جامع به بعد مادی و معنوی زندگی انسان‌ توجه داشته است گفت: در سیره نورانی پیامبر اکرم بزرگترین مسئله بعد از پذیرش دین، دوستی با مردم و نیکوکاری است.

حسینی‌بوشهری با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اظهار داشت: ایشان در این نامه که یک منشور است بر توجه به اقشار محروم جامعه تاکید می‌کنند.

وی افزود: امروز مردم خیر و نیکوکار با قدم‌های استوار به رسیدگی به محرومان می‌پردازند و کمیته امداد و هلال احمر نیز در این زمینه تلاش قابل توجهی دارند.

امام جمعه قم ضرورت توجه همه اقشار مردم به نیازمندان و محرومان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید همه در کمک کردن به محرومان بشتابند و برای آخرت خود توشه برچینند.

وی با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفند ماه که روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی است تاکید کرد: بی‌تردید خون شهیدان بیمه‌کننده اسلام و بیمه‌کننده انقلاب اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی ما حرمت خون شهیدان است افزود: در این انتخابات هم بسیاری از مردم دلیل حضور در پای صندوق‌های رأی را حفظ حرمت خون شهدا عنوان می‌کردند.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا الگوهای صبر و متانت هستند، خاطر نشان کرد: امیدواریم که مسئولان بنیاد شهید نسبت به تکریم خانواده شهدا کوتاهی نکنند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه ما در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان هنوز هم شهید تقدیم می‌کنیم، اضافه کرد: قطره قطره خون شهدا حرکتی توفنده و پرشتاب برای نابودی دشمنان اسلام خواهد بود.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: امروز محیط زیست و حفظ منابع طبیعی از واجبات دینی و اخلاقی جامعه است و تلاش کنیم که فضای سبز را حفظ کرده و به زیباسازی شهر اهتمام داشته باشیم.

امام جمعه قم گفت: استاندار قم و مدیران استان امروز به عنوان طرح استقبال از بهار در شهر حرکتی ابتکاری را آغاز کرده و به پاکسازی شهر پرداختند و من به سهم خودم از این اقدام تشکر می‌کنم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این انتخابات در شرایط خاصی برگزار شد و بعد از فتنه 88 نخستین انتخاباتی بود که برگزار می‌شد و همه دنیا منتظر بودند که در این انتخابات چه اتفاقی می‌افتد و تبلیغات وسیع آنها بر این مبنا بود که مشارکت مردم را کاهش دهند.

حسینی‌بوشهری تاکید کرد: دنیا با ناباوری دید که 64 درصد از واجدین شرایط، پای صندوق‌های رأی حاضر شده و با هر رأیی که در صندوق می‌انداختند خشم خود را علیه دشمن ابراز می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در استان قم با افزایش 10 درصدی نسبت به انتخابات گذشته 67 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند بیان کرد: از حضور ملت ایران و قم به دلیل حضور پرشور در این انتخابات تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات تحریم‌ها پشت سر هم علیه ملت ایران اعمال شد و غربی‌ها ملت را به حمله نظامی تهدید کردند تاکید کرد: در این شرایط ولی ملت خم به ابرو نیاورد و اعتماد به نظام و رهبری را به دنیا ثابت کرد.

وی با اشاره به اینکه اوباما رئیس جمهور پریشان‌گوی آمریکا با مشاهده موج حضور ملت عقب‌نشینی کرد ادامه داد: او در ابتدا گفت ما به جنگ فکر نمی‌کنیم ولی برای اینکه در برابر صهیونیست‌ها سخنی برای گفتن داشته باشد عنوان کرد که تحریم‌ها را علیه ایران ادامه خواهند داد.

حسینی‌بوشهری بیان داشت: او در اظهارنظر اول از توهم خارج شده بود ولی باز هم نشان داد که هنوز در توهم به سر می‌برد ولی ملت کاری خواهند کرد که اوباما از توهم دوم هم خارج شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب شرایط را به خوبی مدیریت کردند و رهنمود دادند و مراجع تقلید در ارتباط با حضور مردم نقش مؤثری داشتند افزود: به نمایندگانی که از قم و دیگر نقاط کشور به خانه ملت راه یافته‌اند می‌گویم این رأی مردم نشانه اعتماد به نظام و ارکان آن بود، ولی این رأی دادن‌های مردم برای مسئولان و نمایندگان مسئولیت‌آور است.

امام جمعه قم اضافه کرد: نباید فقط از مردم تعریف و تمجید کرده و از مسئولیتی که متوجه ما است غافل شویم، وظیفه مسئولان است که در پیچ و خم‌های زندگی دست مردم را بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان رهبری تاکید کرد: اجلاس خبرگان با مختصات یک مجمع علمی از افراد متقی و پرهیزکار تشکیل شده و یک ذخیره معنوی برای نظام به شمار می‌رود که در نقطه‌ای حساس با اعتماد عمیقی که مردم به آن دارند، می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشت مردم مورد تاکید خبرگان رهبری بود ادامه داد: بیداری اسلامی از دیگر نکاتی بود که در دستور کار خبرگان رهبری قرار داشت.

وی با اشاره به تشکل شورای عالی فضای مجازی کشور با حکم رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امروز فضای مجازی همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بشر را مورد تاثیر قرار داده است و این فضا هم فرصت و هم تهدید است باید از فرصت حداکثر استفاده را کرده و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

امام جمعه قم با اشاره به اختیاراتی که رهبری به این شورا داده است گفت: امیدواریم که هر چه بیشتر شاهد پیشرفت در عرصه سخت‌افزاری ،نرم‌افزاری و محتوایی باشیم.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول