اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد

باید به معیشت مردم توجه شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری فارس گفت: مسئولان باید توجه به معیشت مردم را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

باید به معیشت مردم توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس ذبیح‌الله خدائیان در دیدار مسئولان گمرک فارس با وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌ها با جهت‌گیری اقتصادی اظهار داشت: این امر به لحاظ نقشی است که بهبود اقتصاد جامعه در زندگی مردم دارد و بر این اساس مسئولان باید توجه به معیشت مردم را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مهم حمایت از تولید ملی مبارزه با قاچاق کالا است گفت: قاچاق کالا به غیر از زیان‌هایی که به امر تولید ملی وارد می‌سازد؛ سلامت و بهداشت عمومی جامعه را نیز به مخاطره می‌اندازد، چراکه بسیاری از کالاهای قاچاق فاقد استانداردهای لازم بوده و یا تاریخ مصرف آن‌ها منقضی شده است.

خدائیان خاطرنشان کرد: نقش گمرکات این استان و ارتباطات و تعامل بیشتر با مجموعه قضایی انسجام بیشتری را در امر مبارزه با قاچاق کالا و پول‌شویی در پی دارد و مانع سو استفاده افرادی می‌شود که با سودهای بادآورده از طریق قاچاق، سیاست‌های اقتصادی جامعه را مختل می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا می‌توانیم با تسهیل امر صادرات و واردات قانونی و کاهش بروکراسی اداری و کاغذبازی‌های غیر متعارف به فعال‌تر شدن مبادی قانونی ورود و خروج کالا کمک کرد.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین بر آمادگی دستگاه قضایی و برگزاری نشست‌های مشترک مسئولان قضایی این استان و مسئولان گمرکات فارس در راستای شکل‌گیری انسجام بیشتر و برخوردهای قاطع‌تر با قاچاقچیان کالا تأکید کرد.

در این دیدار سکینه سیاحی مدیر کل گمرکات فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد گمرکات فارس و برشمردن مشکلات موجود خواستار افزایش تعاملات دو جانبه شد.

وی اضافه کرد: بهره‌گیری گمرکات فارس از تکنولوژی‌های پیشرفته کمک قابل توجهی به میزان کشفیات قاچاق کالا در این استان کرده است.

انتهای پیام/غ30 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول