اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اوضاع فوتبال ایران در آستانه لیگ برتر دوازدهم

نبرد کهکشان سرخ با نفت در شهر خون / پیراهن های 6 و7 استقلال صاحب ندارد!

خبرگزاری فارس: در حالی که ساعاتی دیگر به شروع دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران نمانده است و تیم فوتبال پرسپولیس به مصاف نفت آبادان می‌رود و نکته جالب این است که در کنار آن خبری از صاحبان پیراهن های شماره 6 و7 استقلال نیست.

نبرد کهکشان سرخ با نفت در شهر خون / پیراهن های 6 و7 استقلال صاحب ندارد!

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران تا ساعاتی دیگر رسماً شروع خواهد شد و 18 تیم به مصاف حریفان خود خواهند رفت که پرحاشیه‌ترین آن تیم استقلال تهران است که امسال به شکلی عجیب و متمایز از سال‌های گذشته یاران خود را جذب کرد و به شکلی پر سر و صدا خود را دوباره مطرح کرد.

اما همه ماجرا این نیست، در حالی که تیم فوتبال پرسپولیس تمام مهره‌های نامدار خود را جذب کرد، استقلال تهران هنوز به دنبال مجیدی و نکونامی است که هر کدام خود به تنهایی در شرف پیوستن به باشگاه‌های دیگر هستند و هنوز تمایلی برای حضور در استقلال را ندارند.

همچنین یکی از بمب‌های خبری که طی 24 ساعته گذشته به صدا درآمد برگشت خوردن چک یک میلیاردی باشگاه استقلال بود که طی آن شماری از بازیکنان استقلال ماه‌ها است که حقوق نگرفته‌اند و حتی نکته جالب وعده هیچ و پوچ علی فتح الله‌زاده در جذب اسپانسر 9 میلیاردی برای باشگاه استقلال بی‌ثمر بوده است.

این اتفاق همزمان طوری روی می‌دهد که جواد نکونام هزینه بسیار بالایی برای انتقال به استقلال را خود به تنهایی متحمل می‌شد، حال سوال این است چطور فدراسیون فوتبال کشور ورود دوربین‌های صدا و سیما را به ورزشگاه‌ها برای پخش زنده بازی‌ها ممنوع کرده است و در کنار آن اجازه فعالیت برای جذب بازیکنان به باشگاه استقلال می‌دهد.

گویی آقای فتح‌الله زاده می‌خواهند تلافی بازیکنان جذب نشده‌اشان که توسط پرسپولیس جذب شده‌اند را با استفاده از رانت فدراسیون فوتبال پر کند.

متاسفانه فوتبال ایران طی هشت سال اخیر بیشتر وارد فاز جنگ و جدال شده است طوری که شکل و شمایل آن رو به نابودی است و تنها چیزی که از فوتبال مدرن در دنیا به ارث برده است هماهنگ‌سازی امکانات یک مسابقه برای سطح بسیار پائینی است.

بگذریم استقلال و پرسپولیس هر دو از باشگاه‌های نامی و جزء سرمایه‌های فوتبال ایران است و بیشتر اسطوره‌های فوتبال ایران از درون این دو باشگاه البته با یک برتری نصفی به سود پرسپولیس ظهور پیدا کرده‌اند، اما متاسفانه در این چند فصل مشکلات فراوانی با یکدیگر داشته‌اند.

از یک سو پرسپولیس نتایج ضعیفی در فصل گذشته کسب کرد و به رتبه دوازدهمی جدول رسید و بازیکنان آنها گاه و بیگاه سبب از بین بردن آبروی فوتبال ایران و ایرانی می‌شوند، به عنوان مثال یکی از مسائلی که فصل گذشته رخ داد یکی از بازیکن استقلال که همان فرهاد مجیدی است با وجودی که ملیت ایرانی دارد و خود را عاشق وطنش می‌خواند در بازی تیمش یعنی الغرافه قطر مقابل پرسپولیس حرکت زشتی را از خود نشان داد که سبب خشم ایرانیان و علاقمندان فوتبال در سراسر ایران شد.

داستان این بازی هم از آن قرار بود که فرهاد مجیدی پس از اخراجش از زمین که به دلیل خطایی که او مرتکب شده بود صورت گرفته بود شماره چهار را با دستانش به بهانه چهار برد استقلال در دبی به هواداران پرسپولیس نشان داد، این اتفاق زمانی رنگ تلخ به خود می‌گیرد که او می‌توانست در داربی لیگ‌برتر به آنها این عدد را نشان دهد نه در یک مسابقات آسیایی که تمام ایرانیان به عشق تیم محبوبشان به ورزشگاه‌ها می‌آیند تا یک تیم ایرانی را حمایت کنند البته این بازیکن تاکنون خطاهایی بزرگتر از این را در فوتبال در کشورهای دیگر انجام داده است.

سوال پایانی ما از مسئولان باشگاه استقلال این است که جذب بازیکنی که چندین سال است با امیر قلعه‌نویی مربی فعلی استقلال مشکل دارد و همیشه دخترش را برای حضور در تیم‌های عربی بهانه می‌کند واقعاً ضروری است.

امید است لیگ برتر دوازهمین دوره فوتبال ایران حداقل یک قهرمان و نائب قهرمان شایسته داشته باشد و حداقل مسئولان زحمتکش فدراسیون فوتبال طی هفته‌های آینده دوباره بر سر پخش زنده این مسابقات به توافق برسند تا فوتبال دوستان شاهد رقابت‌های زیبا و البته استاندارد لیگ برتر ایران در آینده باشند.

------------------------------

یادشت: مصطفی رحیمی

-------------------------------

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول