اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان:

پزشکان تعرفه کم بیمه را برای همکاری نمی‌پذیرند

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: در بخش تأمین اجتماعی ما کمبود پزشک نداریم بلکه مشکل بزرگی چون جذب و نگهداری پزشک داریم که تعرفه های کم بیمه را نپذیرفته و همکاری نمی‌کنند.

پزشکان تعرفه کم بیمه را برای همکاری نمی‌پذیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن عطایی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، به مهم‌ترین اقدامات بیمه در بخش درمانی اشاره کرد و اظهار کرد: 8.3 درصد از بیمه شدگان کشور در اصفهان هستند که طبق آخرین آمار دو میلیون  و 854 نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه جمعیت بیمه شدگان سال 90 بیش از 6 درصد نسبت به سال گذشته آن افزایش داشته است، افزود: 60 درصد از جمعیت اصفهان زیر پوشش بیمه هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: نسبت جمعیت بیمه شده تأمین اجتماعی از کل جمعیت استان اصفهان در سال 90 59.3 درصد گزارش شده و این در حالی است که در سال 85 این تعداد 53.1 درصد بود.

وی سه بیمارستان شریعتی، غرضی و فاطمه زهرا(س) نجف آباد را درمان مستقیم بیماران زیر پوشش بیمه دانست و گفت: در کل 815 تخت فعال در این بیمارستان‌ها وجود دارد که بیشترین تخت بیمارستانی مربوط به بیمارستان شریعتی است.

عطایی در ادامه به توزیع مراکز درمانی تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: 17 مرکز عمومی و خصوصی، هفت مرکز پلی کلینیک‌های تأمین اجتماعی و یک مرکز دندان در اصفهان فعال هستند.

وی با بیان اینکه تخت‌های فعال بیمارستان‌های تابعه به تفکیک تخصص است، ادامه داد: 89 تخت برای بخش داخلی، 49 تخت داخلی مغز و اعصاب،70 تخت کودکان، 33 تخت نوزادان، 24 تخت بیماران عفونی، 99 تخت زنان و زایمان و 59 تخت به قلب و عروق اختصاص یافته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان به 493 پزشک فعال با عنوان پزشک عمومی،پزشک متخصص،پزشک فوق تخصص و دندان‌پزشک اشاره  و تاکید کرد: بسیاری از پزشکان به دلیل تعرفه های پایین بیمه تأمین اجتماعی به ویژه در بخش‌های رادیولوژیست حاضر به همکاری با بیمه نیستند چرا که اختلاف تعرفه بخش خصوصی با بیمه بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در بخش  ICU سه بیمارستان تابعه 23 تخت بستری‌، CCU 19 تخت و در بخش اورژانس بستری 34 تخت بستری وجود دارد.

*هزینه بیماران دیالیزی در بیمارستان‌های ملکی بیمه پرداخت می‌شود

عطایی با بیان در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان 15 تخت فعال دیالیز وجود دارد، تاکید کرد: 100 درصد هزینه تخت‌های دیالیز استان توسط بیمه تأمین اجتماعی به بیماران پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه 48 بیمارستان استان طرف قرارداد با بیمه هستند، گفت: 4 هزار و 360 مرکز درمانی اعم از کلینیک و پاراکلینیک از طریق عقد قرار داد با دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی به عنوان بخش درمان غیر مستقیم با بیمه همکار هستند.

وی تاکید کرد: در مجموع بالغ بر 310 میلیارد و 434 میلیون تومان در مراکز در مانی تأمین اجتماعی و مراکز طرف قرار داد، هزینه درمان بیمه شدگان استان اصفهان در سال 90 شده است.

عطایی اضافه کرد: تعداد ویزیت‌های سرپایی پزشکان مراکز درمان ملکی در سال گذشته حدود چهار میلیون و 400 هزار نفر بوده که به طور تقریبی 9 درصد از سهم کل ویزیت بخش درمان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در سه بیمارستان ملکی استان حدود 71 هزار بیمار بستری شدند، گفت: تعداد 37 هزار و 800 نفر مورد اعمال جراحی قرار گرفته‌اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود: تعداد نسخه های سرپایی رسیدگی شده قسمت درمان غیرمستقیم در سال گذشته قریب به 25 میلیون و 400 هزار نسخه بوده است .

وی  تصریح کرد: مطالبات سال گذشته مراکز طرف قرارداد اعم از مراکز سرپایی، بستری، دانشگاهی و غیردانشگاهی تسویه شده است.

عطایی با بیان اینکه بیمارستان دکتر غرضی از آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش در سال گذشته لوح کیفیت آزمایشگاه  کسب کرد، ادامه داد: واحد MRI بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان در تیرماه سال گذشته راه اندازی شد، که در سال گذشته بالغ بر 16 هزار مورد MRI در این واحد انجام شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان به پزشکان طرف قرارداد اشاره و تاکید کرد: در بخش تأمین اجتماعی ما کمبود پزشک نداریم بلکه مشکل بزرگی چون جذب و نگهداری  پزشک داریم که تعرفه های بیمه را نپذیرفته و همکاری نمی‌کنند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول