اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، نیکشهر و دلگان در مجلس شورای اسلامی:

اجرایی‌شدن محور توسعه شرق به همکاری همگان نیاز دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، نیکشهر و دلگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی‌شدن محور توسعه شرق زمانی تحقق می‌یابد که همه با هم سعی در رفع موانع برای جذب سرمایه و اشتغال‌زایی کنیم.

اجرایی‌شدن محور توسعه شرق به همکاری همگان نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، محمدسعید اربابی در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار داشت: اجرایی‌شدن محور توسعه شرق، پرهیز از تفکرات منطقه‌ای و تلاش برای جذب سرمایه از اهم وظایف مسئولان است و نقش بندر چابهار در توسعه محور شرق بر هیچ کس پوشیده نیست لذا باید سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها همگام با مسئولان برای پیشبرد اهداف منطقه تلاش کنند. 

وی افزود: اعتقاد دارم که پرداختن به مطالبات ملی و پرهیز از تفکرات منطقه‌ای و سرمایه‌گذاری در اجرای قوانین از مهم‌ترین وظایف مجلس شورای اسلامی است و ما مجمع نمایندگان استان وظیفه داریم در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار بندیم.

نماینده مردم ایرانشهر با بیان اینکه بندر چابهار رونق یافته است، بیان داشت: اجرایی‌شدن محور توسعه شرق زمانی تحقق خواهد یافت که همه با همکاری چه ما نمایندگان مجلس و چه مسئولان استان تلاش کرده و سعی در رفع موانع برای جذب سرمایه و اشتغال‌زایی کنیم.

اربابی ادامه داد: من دست تک‌ تک کسانی را که برای توسعه استان سیستان‌وبلوچستان در بعد از انقلاب تلاش کرده‌اند می‌بوسم و تشکر صمیمانه از دولت‌های نهم و دهم به دلیل اجرای پروژه‌های عمرانی را دارم.

وی گفت: ضرورت دارد از نقش اساسی دو کمیسیون در مجلس البته با در نظر گرفتن همکاری‌های کمیسیون‌های دیگر (عمرانی و اقتصادی) در توسعه منطقه آزاد و تاثیر اساسی آن نام ببرم.

اربابی نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنچه حائز اهمیت بوده، این است که علی‌رغم اجرای طرح‌های زیربنایی و جاده‌های ترانزیتی، افزایش مراکز علمی و دانشگاهی که جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی در این استان است، با اقدامات منطقه آزاد در چابهار شاهد ارتقا آن هستیم.

اربابی در ادامه این دیدار افزود: از مسئولان استانی و کشوری انتظار می‌رود که سازمان‌های دولتی را مجاب کنند تا کالاهای اساسی و مورد نیاز داخل کشور از طریق بندر چابهار وارد یا صادر شود.

وی همچنین با تاکید به وجود مشوق‌ها در منطقه گفت: تشویق‌هایی برای حمایت از جذب سرمایه‌گذار در منطقه صورت پذیرفته است اما کافی نیست باید میزان سود سرمایه‌گذاری در بانک‌ها کمتر شود، موانع ترانزیتی در مرز، تردد کامیون‌ها در افغانستان، راه‌اندازی کنسول‌های افغانستان و پاکستان، تردد خودروهای پلاک منطقه و به منظور توسعه مبادلات کالا قوانین دست و پاگیر کالا در مرزهای سیستان‌وبلوچستان بازنگری شود و رضایتمندی کمترین توقعی است که مردم شریف از مسئولان دارند و ما باید تمام توان خود را به‌کار بریم.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول