اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی:

پرونده‌های قتل‌های بجنورد خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی تاکید کرد: پرونده‌های قتل‌های اخیر بجنورد خارج از نوبت در دادگاه کیفری استان رسیدگی می‌شود.

پرونده‌های قتل‌های بجنورد خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، احمد کیخسروی بعد از ظهر امروز در نشست با استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تنها چهار قتل عمد در بجنورد داشته‌ایم، گفت: تاکنون پرونده دو قتل به دادگاه کیفری استان ارجاع که این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی و حکم قانونی صادر که به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی افزود: پرونده دو قتل دیگر نیز به محض تکمیل به دادگاه کیفری استان فرستاده تا حکم مقتضی در مورد قاتلان صادر و پس از تایید مراجع قانونی در مورد آنان اجرا شود.

کیخسروی با اشاره به وجود برخی از شایعات طی چند روز گذشته در مورد وقوع قتل‌های متعدد در بجنورد تصریح کرد: خوشبختانه با سرعت عمل مسئولان قضایی، قاتلان تمامی این قتل‌ها شناسایی شده که به پرونده آنان در دستگاه قضایی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شایعات در مورد تعدد قتل‌ها در بجنورد اساساً کذب محض است، گفت: دستگاه قضایی استان به طور حتم این موضوع را ریشه یابی می‌کند و با شایعات برخورد جدی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی از استان‌های امن کشور است، افزود: کاهش آمار ورودی به دستگاه قضایی در سال گذشته نسبت به سال قبل خود موید امنیت و ارتقای شاخص‌های امنیتی است.

کیخسروی در بخش دیگری خواستار توجه ویژه مسئولان استان به سایت اداری شد و گفت:‌ مردم برای تردد در این مسیر مشکل داشته از این رو لازم است تا برای تردد مردم تسهیلاتی فراهم شود.

وی همچنین بر توجه ویژه به اعتبارات سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی مثل سازمان زندان‌ها، ثبت اسناد تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون اداره کل ثبت اسناد خراسان‌شمالی ساختمان اداره کل نداشته و با مشکل فضا مواجه است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی ضرورت انتقال زندان بجنورد به خارج از شهر نیز برشمرد و گفت: باید از اعتبارات ملی برای ساخت زندان بجنورد استفاده شود.

وی با تاکید بر تعامل دستگاه قضایی و اجرایی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان با تمام ظرفیت و تجربه با بهره‌گیری از قضات مؤمن، فرهیخته کمک خواهد کرد تا زمینه پیشرفت و توسعه استان بیش از پیش فراهم شود.

قائم مقام دادگستری کل خراسان‌شمالی هم در این نشست یکی از رسالت‌های مهم مسئولان را ارتقای باورهای دینی مردم عنوان کرد و گفت: در کنار آن باید به حقوق عمومی و خصوصی مردم توجه شود.

حجت‌الاسلام مصطفی عبداللهی دست‌یابی به قله‌های پیروزی را حق نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: همه مسئولان در این زمینه باید تلاش و مشارکت کنند.

وی یکی از دلایل موفقیت دستگاه قضایی استان را نیز مدیریت علمی برگرفته از برنامه جامع،‌ هدایت،‌ نظارت و ارزیابی عنوان کرد و گفت: در مجموعه قضایی توانسته تا با توجه قراردادن به رهنمودهای رهبری در این سمت و سو حرکت کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد هم تعامل، وحدت و همدلی را در بین مجموعه‌های قضایی، اجرایی و قانون‌گذار را یک تکلیف شرعی و قانونی برشمرد.

سیدمیرعلم سیدی گفت: خوشبختانه وحدت و تعامل بین مجموعه دستگاه‌های استان حاکم بوده که این سبب کسب موفقیت‌های خوبی در استان شده است.

وی افزود: دستگاه قضایی خیلی از طرح‌های اجرایی چون سرمایه گذاری در خراسان‌شمالی را حمایت کرده تا برای توسعه و اشتغال‌زائی در استان مفید فایده و به سرانجام برسد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول