اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس پلیس آگاهی کرمان صورت گرفت

تشریح جزئیات پرونده 3 قتل فجیع در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان کرمان جزئیات 3 پرونده قتل در این خطه را تشریح کرد.

تشریح جزئیات پرونده 3 قتل فجیع در کرمان

هوشنگ پوررضاقلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به پرونده قتلی فجیع و بی‌سابقه در این شهر اظهار داشت: مدتی قبل جوانی برای کار وارد یکی از پیتزافروشی‌های معروف کرمان می‌شود.

وی افزود: این جوان به علت استعداد، توانایی و مهارت ذاتی خیلی سریع جایگاه مطلوبی را در محل کار برای خود ایجاد می‌کند که این امر موجب کسادی کار یکی دیگر از کارکنان پیتزافروشی مذکور می‌شود.

حسادت موجب قتل جوان 18 ساله شد

پوررضاقلی با اشاره به اینکه این دو کارگر پیتزافروشی دچار اختلاف شدید بوده‌اند، عنوان کرد: همکار جوان تازه‌وارد وی را به منزل خود دعوت می‌کند و در اقدام جنایی بی‌سابقه و در غافلگیری کامل از پشت سر به وی حمله‌ور می‌شود و با ضربات متعدد چاقو همکار خود را به قتل می‌رساند.

وی با بیان اینکه خانواده قاتل در زمان ارتکاب جرم در منزل نبودند، تصریح کرد: قاتل پس از انجام قتل، جنازه را به مدت سه روز  وسط خانه نگه می‌دارد و سپس آن را در خانه دفن می‌کند.

پوررضاقلی ابراز داشت: قاتل که 25 ساله است پس از دفن همکار 18 ساله خود از انجام این کار نیز پشیمان شده و جنازه را پس از یک هفته در یک روز تعطیل بیرون آورده و به آتش کشیده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان بیان داشت: بعد از اعلام شکایت خانواده مقتول درباره مفقود شدن فرزندشان، بررسی درباره این پرونده آغاز شد و در 26 اسفند ماه سال گذشته این قتل کشف شد.

پوررضاقلی خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات و یافته‌های علمی در پی‌جویی پرونده مذکور، قاتل دستگیر شد و بعد از یک هفته اقرار به انجام این کار کرد.

سلاخی کردن هم‌نوع با مصرف شیشه

وی با اشاره به پرونده قتل در خیابان آلاشت کرمان گفت: زن و شوهری که در جریان این پرونده به قتل رسیدند، خانواده متینی بودند.

پوررضاقلی عنوان کرد: نوه این خانواده که از حدود چهار سال قبل مبتلا به اعتیاد از نوع شیشه شده، برای تأمین هزینه موادمخدر از پدربزرگش کمک می‌گرفته است.

وی با بیان اینکه این پیرمرد پس از فوت همسرش با زن دیگری ازدواج کرده بود، افزود: نوه این خانواده با چاقو به پدربزرگ و همسرش حمله می‌کند و آنها را با وارد کردن ضربات بی‌شمار چاقو به قتل می‌رساند.

پوررضاقلی تصریح کرد: بی‌اختیاری و زوال عقل پس از مصرف شیشه، قتل‌های فجیعی را در جامعه به وجود می‌آورد و این ماده مخدر جوانان ما را در معرض خطر قرار داده است.

وی اذعان داشت: با مصرف شیشه قدرت کاذبی در سلاخی کردن هم‌نوع به افراد دست می‌دهد و با پایان تأثیر شیشه با پشیمانی غیرقابل تصوری مواجه هستیم.

استفاده قاتل از کارت سوخت خودروی مقتول

پوررضاقلی همچنین با اشاره به کشف جنازه نیم‌سوخته در بیابان‌های زرند گفت: اوایل خردادماه سال جاری جنازه این فرد کشف شد، اما به علت سوختگی قابل شناسایی نبود.

وی بیان داشت: در تطبیق این جنازه با فقدانی‌ها، هویت این شخص مشخص شد و در مراحل بعدی تحقیقات علمی و موفق پلیس، نیروهای آگاهی زرند فردی را که در آخرین مرحله با این فرد همراه بوده است شناسایی و دستگیر کردند.

پوررضاقلی تصریح کرد: مستندات مربوط به قاتل این پرونده در چند پمپ بنزین به دست آمد، زیرا این فرد با استفاده از کارت سوخت خودروی مقتول سوخت‌گیری کرده بود.

تصورات افراد مجرم فقط توهم است

وی افزود: قاتل پس از دستگیری به قتل اقرار کرد و خودروی مقتول را تحویل داد.

پوررضاقلی با اشاره به اینکه قاتل انگیزه خود از این قتل را مسائل ناموسی بیان کرد، تصریح کرد: بسیاری از تصورات افراد مجرم فقط توهم است.

قتل در شهرک صنعتی کرمان از نوع قتل‌های شیشه‌ای است

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره کشف قتل مربوط به خانواده سه نفری در شهرک صنعتی کرمان ابراز داشت: این قتل هنوز کشف نشده، اما قصاوت در ارتکاب این قتل نیز از شکل قتل‌های صورت گرفته توسط افراد مبتلا به سوء ‌مصرف شیشه است.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول