اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی:

انقلاب اسلامی تهدیدی برای هویت استعماری است

خبرگزاری فارس: دبیر کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی با عنوان اینکه بیداری اسلامی تقابل با صهیونیسم است، گفت: انقلاب اسلامی تهدیدی برای هویت استعمار است.

انقلاب اسلامی تهدیدی برای هویت استعماری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار بهروز اثباتی ظهر امروز در نشست علمی شعر ملل اسلامی، ادبیات بیداری را ادبیات معناگرای اسلامی خواند و افزود: همین نکته مهم است که دشمن از آن هراس دارد.

وی با بیان اینکه ادبیات مقاومت، ادبیات بازگشایی گره‌های استعماری است، این قدرت را به برکت خون شهدا و ولایت فقیه دانست.

اثباتی همچنین با ادای احترام به شهدا و ایثارگران لشکر 31 عاشورا، از شهید مهدی باکری به عنوان هویت دنیا نام برد.

* دفاع مقدس برگ زرینی است که تابلوهای زیبای ایثار در آن خلق شد

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی برگ زرینی است که در آن تابلوهای زیبایی چون ایثار و رشادت خلق شد.

حسن استوار آذر با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است، افزود: هریک از اتفاقات در مسیر انقلاب تاریخ‌ساز بود به گونه‌ای که در سرنوشت این مرز و بوم دخیل بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از رویدادهای مهم در تاریخ انقلاب به تنهایی قابل تامل است، اظهار کرد: با بهره‌گیری از اساتید، فرهنگ دفاع، مقاومت و پایداری به عنوان سمبل می‌تواند در آثار شعر و دیگر قالب‌های ادبی ماندگار شود.

استوار آذر در ادامه ماندگاری ادبیات دفاع مقدس و پایداری را به برکت خون شهدا، رشادت‌های رزمندگان، ایثارگران و جانبازان دانست و تاکید کرد: بهره‌گیری از دنیای مجازی، تولید برنامه‌های رسانه‌ای، انتشار گاهنامه‌ها، برگزاری برنامه‌های ادبی و معرفی اشعار دفاع مقدس در کتب مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند از راهکارهای مهم در ماندگاری و ترویج این فرهنگ از تاریخ کشورمان باشد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول