اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شهریورماه سال‌جاری

نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهرکرد برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهرکرد همزمان با شهریورماه سال‎جاری خبر داد.

نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهرکرد برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد رئیسی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نخستین نمایشگاه کشوری صنایع دستی در شهرکرد از تاریخ پنجم شهریورماه جاری لغایت نهم شهریورماه  در محل دائمی نمایشگاه‌های این استان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه دارای حدود 120 غرفه صنایع دستی از سراسر کشور است، افزود: هر استان می‌تواند با دو غرفه فروش، یک غرفه تولیدات شاخص و همچنین یک غرفه بسته بندی محصولات صنایع دستی به صورت زنده در نمایشگاه شرکت کند.

رئیسی با اشاره به ادارات و ارگان‌های شرکت کننده در این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه ادارات مرتبط با صنایع دستی استان شامل دانشکده هنر، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان صنعت، معدن و تجارت حضور داشته و هرکدام یک غرفه به خود اختصاص می‌دهند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در پایان نمایشگاه غرفه‌های برتر از لحاظ غرفه آرایی و نشان دادن فرهنگ بومی استان خود، تعیین و تندیس جشنواره را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده در راستای برپایی این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه با پیش‌بینی حدود 120 میلیون تومان اعتبار  برپا  می‎شود.

رئیسی با بیان اینکه از بخش صنایع دستی با توجه به قابلیت‌هایش حمایت لازم انجام میشود، تصریح کرد: بی‌شک رشته‌های بومی ریشه در فرهنگ غنی هر قوم و به‌طور اخص این استان دارد و پرداختن به آنان در اصل اشاعه یکی از عناصر مهم فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس ماندگاری صنایع‌دستی را در توجه و گسترش به رشته‌های بومی، صنعتی و آموزش صحیح رشته‌های آموزشی می‌توان جستجو کرد.

رئیسی اشتغالزایی را هدف اصلی طرح‌های صنایع دستی اعلام کرد و گفت: حمایت از صنعتگران و هنرمندان برای ایجاد شغل از دیگر اهداف به شمار می‎رود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول