اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مراقبت‌های فاوای ناجا:

سامانه ثبت تخلفات رانندگی بومی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مراقبت‌های فناوری اطلاعات نیروی انتظامی گفت: سامانه ثبت تخلفات رانندگی در ایران بومی شده است.

سامانه ثبت تخلفات رانندگی بومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مجید دولتخواه بعدازظهر امروز در در آیین آغاز به کار سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در محور هراز با اعلام اینکه امروز در کشورهای پیشرفته کاهش تلفات جاده‌ای مبتنی بر سامانه‌های هوشمند است، اظهار داشت: ارائه خدمات به ذی‌نفعان و تسهیل امور پلیس از محورهای اساسی این طرح‌ها در دنیا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در محور هراز به دلیل داشتن 16 نقطه و در محور فیروزکوه 26 نقطه نیازمند طرح‌های ترافیکی جدیدی بودند، یادآور شد: 14 سیستم هوشمند با هشت دوربین نظارتی در دماوند و 12 سیستم با هفت دوربین در محور فیروزکوه راه‌اندازی شده است.

دولتخواه با اشاره به ویژگی‌های این سامانه گفت: این سامانه سرعت‌های متناسب با هر خط سرعتی را شناسایی کرده و بر اساس آن تخلفات رانندگان با ثبت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین این سامانه قادر است به تفکیک نوع خودروها نوع تخلفات را نیز بررسی و ضبط کند.

دولتخواه با بیان اینکه این سامانه تخلفات را ثبت کرده و به مرکز مونیتورینگ در پاسگاه انتقال می‌دهد، تصریح کرد: این اطلاعات در سیستم‌ها پردازش شده و اعمال قانون انجام شده و قبوض جریمه به درب منازل ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی این سامانه توسط نیروهای داخلی ساخته و نصب شده است، گفت: عملیات اجرایی نصب سامانه هوشمند محور هراز در طی هشت ماه کاری با 9 هزار و 500 نفر ساعت انجام گرفته است.

مدیرکل مراقبت‌های فناوری اطلاعات نیروی انتظامی افزود: تولید داخلی این سامانه 50 درصد هزینه‌های فیبرنوری و 30 درصد صرفه‌جویی‌های اعتباری را در پی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در پردازش تصاویر در سامانه ایرانی در دنیا بی‌نظیر است، یادآور شد: سامانه‌ای با این قابلیت در دنیا وجود دارد.

دولتخواه با اشاره به اینکه سامانه ثبت تخلفات رانندگی پیش از سال 85 توسط شرکت‌های خارجی صورت می‌گرفت اما امروز این فناوری بومی شده است.

انتهای‌ پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول