اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعمال قوانین جدید راهور

تخلفات رانندگی در همدان 40 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: از زمان اجرای قانون که با مبالغ جدیدی صورت گرفته است، تخلفات رانندگی در همدان 40 درصد کاهش یافته است.

تخلفات رانندگی در همدان 40 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین طلایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته در استان همدان مجروحان ناشی از تصادفات 32 درصد کاهش یافت، افزود: با این میزان کاهش سال گذشته در استان همدان 64 نفر کاهش تلفات ناشی از تصادفات داشتیم.

وی افزود: در 11 ماه گذشته امسال نیز 11 درصد کاهش کشته‌های ناشی از تصادفات در داخل شهرهای استان داریم و دو درصد مجروحان ناشی از تصادفات نیز کاهش یافته است که 13 نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش تلفات تصادفات در سطح شهرهای استان داشتیم.

رئیس پلیس راهور استان همدان با اشاره به متوفیان تصادفات نیز یادآور شد: در سال گذشته بیشترین متوفیان تصادفات ناشی از موتورسیکلت‌سوارها بود، که با اجرای طرح‌هایی در این بخش رقم تلفات موتورسیکلت‌سوارها از 39 درصد به 30 درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه 24 درصد متوفیان تصادفات، رانندگان و سرنشینان خودروها هستند، افزود: 46 درصد از متوفیان ناشی از تصادفات را نیز عابران پیاده شامل می‌شود.

طلایی با اشاره به مجروحان ناشی از تصادفات نیز گفت: این سهم را 32 درصد مجروحان راننده‌ها و سرنشین‌ها، 37 درصد راکبین و ترک‌نشین‌های موتورسیکلت‌ها و 31 درصد عابران پیاده را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین تصادفات در بین ساعات 4 بعد از ظهر تا 9 شب و 8 صبح تا یک بعد از ظهر در تصادفات درون شهری اتفاق می‌افتد که رانندگان باید به این امر توجه کنند.

رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه بیشترین تصادفات به ترتیب در بلوارها، خیابان‌ها و سپس میادین رخ می‌دهد، افزود: بیشترین علت تصادفات از عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: خودروهای سواری با 66 درصد بیشترین تصادفات را منجر می‌شوند و سپس موتورسیکلت‌ها با 15 درصد و وانت‌بارها با 11 درصد حوادث درون شهری را شامل می‌شوند.

طلایی ادامه داد: از ابتدای سال تا زمان اجرای قانون جدید، پنج درصد تخلفات اعمال قانون شد که نسبت به مدت مشابه افزایش داشتیم اما از زمان اجرای قانون که با مبالغ جدیدی صورت می‌گرفت، تعداد تخلفات تا 40 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال 90، با اجرای طرح‌های جدید 26 هزار و 215 موتورسیکلت اعمال قانون شد، گفت: طرح‌های جدید موجب افزایش اعمال قانون 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل شد و 22 هزار و 776 دستگاه موتور سیکلت توقیف شد.

رئیس پلیس راهور استان همدان تصریح کرد: از ابتدای اجرای قانون جدید، 8 هزار و 810 دستگاه خودرو که توقف ممنوع داشتند به پارکینگ منتقل شده و 4 هزار و 125 دستگاه خودرو که تخلفات حادثه‌ساز داشتند، توقیف شدند.

وی با اشاره به 92 هزار و 560 فقره از تخلفات حادثه‌ساز که اعمال قانون سریع صورت می‌گیرد، گفت: عبور از محل ممنوع، سرعت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، سبقت غیر مجاز، انجام حرکات مارپیچ و دور زدن در جا بیشترین موارد تخلف را به خود اختصاص داده است.

طلایی از راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ با استفاده از دوربین‌های کنترل ترافیک نصب شده در سطح شهر خبر داد و گفت: با استفاده از این سیستم روزانه 100 دستگاه خودرو که دارای تخلف می‌شوند، توسط دوربین‌ها کنترل و ضبط شده و اعمال قانون می‌شوند.

وی بیشترین کاهش تصادفات را در شهر اسدآباد عنوان کرد و افزود: در بین شهرهای همدان اسدآباد با 71 درصد، بهار با 40 درصد، کبودراهنگ با 50 درصد و همدان با 19 درصد به ترتیب کاهش تصادف داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور استان همدان در ادامه با بیان اینکه ملایر با 75 درصد بیشترین افزایش تصادفات را داشته است، یادآور شد: پس از ملایر، شهرستان نهاوند و سپس رزن و فامنین به طور برابری افزایش تصادفات داشته‌اند.

وی اظهار داشت: در سال 90، با وجود اینکه 263 هزار خودرو تردد می‌کنند، 113 کشته در تصادفات درون شهری داشتیم که نسبت به سال‌های گذشته 98 نفر کاهش کشته داشتیم.

طلایی با بیان اینکه در نوروز سال 86 با اجرای طرح همیاران پلیس 14 درصد فوتی‌های تصادفات کاهش یافت، اذعان داشت: با ابلاغ قانون جدید در سال 91، حوادث ناشی از تصادفات کاهش می‌یابد.

وی ابراز داشت: پلیس راهور در سال 89، به دنبال تصویب قانون، در سال 90 اجرای قانون و در سال 91 به دنبال نهادینه کردن اجرای قانون است و از همه ابزارها برای اجرای آن تلاش می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه در ایام نوروز رانندگانی که تخلفات حادثه‌ساز نداشته باشند، همه نمرات منفی آنها بخشیده می‌شود، گفت: 294 نفر از رانندگان استان دارای نمرات منفی بودند که گواهینامه 199 نفر آنها ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون جدید اگر تخلف راننده‌ای به یک میلیون تومان برسد، هشدار داده می‌شود، افزود: 94 دستگاه خودرو در استان دارای تخلفات بالای یک میلیون تومان هستند که تنها هفت نفر از آنها پرداخت نکرده‌اند که خودروهای آنها توقیف شد.

طلایی با بیان اینکه 273 هزار همیار پلیس در همدان با پلیس همکاری می‌کنند، گفت: 102 نفر ابتدایی، 78 هزار نفر راهنمایی به عنوان پلیس‌یار نوجوان، 93 هزار نفر دبیرستانی به عنوان پلیس‌یار جوان در ایام نوروز با پلیس همکاری می‌کنند.

وی در ادامه افزود: 5 هزار نفر از معلمان به عنوان فرهنگ‌یار در بحث ترافیکی و 150 نفر از معلمان نیز به عنوان بازرس نامحسوس در همه ایام و در نوروز تخلفات را به پلیس گزارش می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 133 نقطه به عنوان پاس پیاده، 64 دستگاه تیم خودرویی و 63 دستگاه تیم‌های موتوری پوشش داده می‌شود و تیم‌های نامحسوس نیز فعال هستند.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول