اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

سیستم قضایی در حل مسائل کار و کارگری تخصصی نیست

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: اختلافاتی که بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است در دستگاه قضایی ما به‌ عنوان اختلافات بین دو نفر بیان می‌شود و سیستم قضایی ما برای حل مشکلات کار و کارگری تخصصی نیست.

سیستم قضایی در حل مسائل کار و کارگری تخصصی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در دومین جلسه دستورالعمل اجرائی کمیته فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کارگروه تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی که در محل دفتر معاون امنیتی سیاسی استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بررسی و برطرف کردن چالش‌های تولید ملی هدف دستورالعمل اجرائی کمیته فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کارگروه تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در بحث اقتصادی، تورم، سیستم‌های مالیاتی، گمرکات، نرخ ارز، باز نشدن سهم تولید در قانون هدفمندی یارانه‌ها، مدیریت بازرگانی، تسهیلات بانکی، بالا بودن هزینه تولید در ایران، کیفیت کالای ایران، سیاست‌های اقتصادی و ناپایدار بودن دولت و مسئولان از جمله مهم‌ترین چالش‌های عرصه اقتصادی در جامعه است.

معاون امنیتی سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به چالش‌های حقوقی و قضایی افزود: اصلاح قانون کار، امنیت سرمایه‌گذاری، برخورد با فساد اقتصادی و وجود قاچاق از چالش‌های حقوقی است.

غفاری افزود: وجود اختلافاتی که بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و واحدهای تولیدی است در دستگاه قضایی ما به‌عنوان اختلافات بین دو نفر بیان می‌شود و سیستم قضایی ما برای حل مشکلات کار و کارگری تخصصی نیست و این یکی از مهم‌ترین چالش‌های حقوقی ما است.

معاون امنیتی سیاسی استاندار خراسان رضوی، با اشاره به بحث چالش‌های فرهنگی افزود: فرهنگ کار، تلاش مبلغ، قانون‌گریزی، افتخار نکردن به تولید ملی، چشم رو هم چشمی، غرب زدگی، تجمل گرایی، مدپرستی، رانت خواری و خود برتربینی از چالش‌های جدی حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

وی ضعف وجود حوزه‌های آموزشی به صورت کاربردی را از دیگر چالش‌های فرهنگی عنوان کرد و متذکر شد: آموزش‌های حوره خدمت کاربردی نیست و در این حوزه تلاش کمی صورت می‌گیرد.

غفاری همچنین نبود همراهی هنر با تولید ملی را از دیگر چالش‌ها در عرصه تولید نام برد و از پای کار نیامدن سینما و صدا و سیما در این عرصه انتقاد کرد.

معاون امنیتی سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به دستورالعمل اجرائی کمیته فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کارگروه تولید ملی  حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خاطرنشان کرد: ما در این دستورالعمل می‌خواهیم این چالش‌ها را هدف قرار دهیم و رویکرد آن باید دینی و ارزشی باشد.

وی تصریح کرد: تمام جوانب در دین ما وجود دارد و اگر دین را مدنظر قرار دهیم تمام مشکلات ما حل می‌شود.

غفاری در ادامه اصلاحیه دستورالعمل را عنوان کرد و متذکر شد: اسامی سازمان‌ها باید در این دستورالعمل به ترتیب شان باشد، عناوین کامل سازمان‌ها و تشکیلات ذکر شود و مقدمه داشته باشد و اهداف بسیار طولانی که در این دستورالعمل ذکر شده است باید بین 4 تا 5 هدف تقلیل یابد و  اتاق فکر باید بلافاصله بعد از اهداف قرار گیرد و در اتاق فکر حوزه علمیه و صنعت و معدن و تجارت نیز اضافه شوند.

شایان ذکر است در این جلسه هر کدام از اعضا کارگروه تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی دیدگاه‌های خود را بیان کردند و در پایان اصلاحیه‌هایی در دستورالعمل کمیته فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کارگروه تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایجاد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول