اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حمایت از کشاورزان

انجمن سیر شهداد راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: به منظور حمایت از کشاورزان و محصول سیر‌، انجمن سیر شهداد راه‌اندازی شد.

انجمن سیر شهداد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بخشدار شهداد پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن سیر این خطه ‌که با حضور کشاورزان و اعضای شوراهای اسلامی روستا برگزار شد‌، اظهار داشت: امیدواریم با تشکیل این انجمن مشکلات پیش روی کشاورزان در این زمنیه رفع و دست دلالان کوتاه شود.

مؤمنی از کشاورزان خواست همگی با انسجام و یکدلی برای کشت و صادرات محصول سیر گام بردارند و در کنار صادرات این محصول بحث فرآوری آن را نیز پیگیری کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهداد نیز به کیفیت سیر شهداد نسبت به محصول نقاط دیگر کشور اشاره کرد و افزود: سیر به عنوان کشت زراعی اصلی این بخش محسوب می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: تنها مشکل پیش روی کشاورزان در زمینه کشت سیر توفان‌های شن با سرعت بالای منطقه است که باید این محصول را بیمه کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان نیز تشکیل تشکل‌های مردمی و خصوصی را از وظایف مهم اتاق بازرگانی خواند و گفت: در حال حاضر‌، استان کرمان در بحث خرما، مرکبات، قالی، محصولات گلخانه‌ای و گردو از نظر سطح زیرکشت و میزان محصول رتبه‌های اول تا جهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

سید ابراهیم علوی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید سطح زیرکشت سیر را توسعه دهند و بانک‌ها نیز باید در زمینه‌‌ ادامه‌‌ تسهیلات به کشاورزان حمایت‌های لازم را از آنان کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم با تشکیل انجمن سیر شهداد این محصول نیز همچون کلوت‌ها و گندم بریان شهداد به دنیا معرفی شود.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول