اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تداوم روند تخریب‌ها

ثبت جهانی کلوت‌های شهداد در هاله‌ای از ابهام است

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمان گفت: ثبت ملی کلوت‌های شهداد در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود اما با تدوام نصب دکل‌های مخابراتی و تخریب‌های احتمالی، ثبت جهانی این منطقه در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

ثبت جهانی کلوت‌های شهداد در هاله‌ای از ابهام است
محمد مهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تخریب در کلوت‌های شهداد توسط شرکت مخابرات استان کرمان همچنان ادامه دارد.
وی افزود: پیمانکار شرکت مخابرات بدون توجه به اخطارها و تذکرات اداره‌ کل میراث فرهنگی استان کرمان مبنی بر عدم فعالیت در منطقه، عملیات احداث جاده دسترسی به دکل بر بلندی کلوت‌های شهداد را ادامه می‌دهد.
افضلی با اشاره به وسعت تخریب‌ها در کیلومتر 95 جاده شهداد ـ نهبندان خاطرنشان کرد: با وجود جلوگیری از فعالیت پیمانکار شرکت مخابرات طی روزهای گذشته، بخشداری شهداد بر تداوم کار و نصب دکل در منطقه اصرار دارد.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات در صدد نصب چند دکل در منطقه کلوت‌های شهداد است، گفت: مکان‌یابی محل نصب دکل‌ها باید با نظر کارشناسان این اداره‌ کل صورت گیرد.
افضلی از ثبت ملی کلوت‌های شهداد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: با تدوام نصب دکل‌های مخابراتی و تخریب‌های احتمالی، ثبت جهانی این منطقه در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. 
به گزارش فارس، کلوت‌های شهداد با مساحت بیش از 11 هزار کیلومتر مربع در فاصله 40 کیلومتری شرق و شمال شرق بخش شهداد و همچنین 150 کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده‌اند.
 انتهای پیام/غ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول