اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده میراث فرهنگی در شهداد عنوان کرد

آمادگی کمپ‌های کویری شهداد برای حضور گردشگران

خبرگزاری فارس: نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در بخش شهداد گفت: کمپ‌های کویری شهداد با تجهیزات کامل آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

آمادگی کمپ‌های کویری شهداد برای حضور گردشگران

حجت ابراهیمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن نوروز 91 و استقبال از مسافران ، دو پایگاه اطلاع‌رسانی در محل‌های ورودی و کمپ‌های کویری شهداد وظیفه اطلاع‌رسانی گردشگری و پخش اقلام تبلیغاتی را برعهده دارند.

وی از برگزاری برنامه شتر‌سواری در محل کلوت‌های شهداد خبر داد و بیان داشت: سال جاری مانند سال گذشته این برنامه با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود.

ابراهیمی‌زاده افزود: کمپ‌های کویری شهداد با تجهیزات کامل از جمله آشپزخانه برای تهیه غذای گرم‌، بوفه‌، سرویس‌های بهداشتی، تلفن و ... پذیرای مسافران نوروزی است‌ و نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی نیز به بهترین شکل وظیفه امنیت این منطقه را برعهده دارند.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در بخش شهداد تصریح کرد: سال جاری پیش‌بینی می‌شود که تعداد مسافران و گردشگران نسبت به سال‌های گذشته افزایش بیشتری داشته باشد. اکثر گروه‌های نجومی برای رصد ستارگان به این منطقه می‌آیند، زیرا آنها معتقدند در این محل به بهترین نحو می‌توانند آسمان پرستاره کرمان را رصد کرد.

ابراهیمی‌زاده گفت: شهداد از مناطق باستانی استان کرمان است که قدمت آن به ‌هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد می‌رسد، همچنین قدیمی‌ترین پرچم فلزی جهان موسوم به درفش شهداد دلیلی بر این ادعا باشد.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این بخش افزود: در کلوت‌های این بخش که دارای وسعتی بالغ بر 11 هزار کیلومتر‌مربع هستند‌، هیچ‌گونه موجود زنده‌ای و یا گیاهی قادر به زندگی نیست.

ابراهیمی‌زاده اظهار داشت: از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به وجود تپه‌های تخم‌مرغی شکل، جریان رود شور با غلظت بالای نمک، سراب بی‌مانند، گلدان‌های ماسه‌ای شکل، گندم بریان که به گرم‌ترین نقطه جهان مشهور است، اشاره کرد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول