اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان:

کلوت‌های شهداد آسیب‌پذیر شده‌اند

خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان گفت: کلوت‌های شهداد زیباترین ژئوپارک بیابانی دنیا هستند در حالی که این منطقه به عنوان گرم‌ترین نقطه کره زمین مطرح است به دلیل بهره‌برداری‌های غیر متداول بسیار آسیب‌پذیر شده است.

کلوت‌های شهداد آسیب‌پذیر شده‌اند
مسعود دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نبود هماهنگی در توسعه زیرساخت‌های کلوت‌های شهداد منطقه را بیش از پیش آسیب‌پذیر کرده است.
دهقانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین نهاد برای توسعه زیرساخت‌های منطقه کلوت‌های شهداد تصمیم‌گیری می‌کنند و در نهایت به موقعیت بی‌نظیر و زیبای آن لطمه‌های جبران‌ناپذیر وارد می‌سازند.
وی با بیان اینکه در توسعه زیرساخت‌های کلوت‌های شهداد به ارزش‌های گردشگری و اکوتوریستی منطقه توجه نشده است، افزود: احداث جاده شهداد ـ نهبندان، عبور تیرهای برق، انتقال خط لوله آب و نصب دکل‌های مخابراتی خواسته یا ناخواسته صدمات غیر قابل جبرانی به کلوت‌های شهداد وارد ساخته است.
دهقانی منطقه کلوت‌های شهداد را زیباترین ژئوپارک بیابانی دنیا توصیف و عنوان کرد: در حالی که این منطقه به عنوان گرم‌ترین نقطه کره زمین مطرح است به دلیل بهره‌برداری‌های غیر متداول بسیار آسیب‌پذیر شده است.
وی افزایش رفت و آمد در منطقه را مهم‌ترین معضل در راستای حفظ زیبایی و بکری آن برشمرد و ابراز داشت: در حال حاضر کلوت‌های واقع در بخش شمالی شهداد بیش از سایر مناطق مورد تخریب قرار گرفته و باید با همکاری همه مسئولان مانع از گسترش آن شد.
دهقانی تصریح کرد: به زودی جلسه اضطراری اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با هدف بررسی پیامدهای تخریب کلوت های شهداد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول