اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزایش مبلغ گاز بها

سرقت گاز در گلستان بیشتر شده است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها و افزایش مبلغ گاز بها، سرقت گاز بیشتر شده است.

سرقت گاز در گلستان بیشتر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان، رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به نشستی که با حضور مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره گاز گلستان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، نمایندگان شرکت‎های خدمات‌رسان گاز، آب، برق و مخابرات به میزبانی گاز گلستان برگزار شد موضوع سرقت از تاسیسات شرکت‎های مذکور را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و ضمن ارائه گزارشی از سرقت‎های انجام شده اظهار داشت: سرقت به عنوان یک مشکل اساسی در جامعه وجود داشته و دستگاه‎های خدمات‎رسان نیز همواره با این معضل مهم مواجه هستند و در طی سال قسمتی از تاسیسات آنها در معرض دستکاری غیرمجاز قرار می‎گیرد.

 

مدیر عامل شرکت گاز گلستان افزود: به منظور صیانت از این تاسیسات مهم که فقدان آنها مشکلاتی را در زمینه خدمات‎رسانی به بار می‎آورد نیاز است تا چاره‎ای اندیشیده شده و دستگاه‎های موردنظر برای مواجهه و مرتفع کردن آنها با همکاری سایر دستگاه‎های ذیربط در حل این مشکل تصمیماتی را اتخاذ کنند که برگزاری این جلسه نمونه‎ای از این اقدامات است.

سنگدوینی مشکلات دیگر این شرکت را سرقت گاز دانست و اذعان داشت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها و افزایش مبلغ گاز بها، سرقت گاز بیشتر شده و تعدادی از مشترکان با انواع روش‎های مختلف درصدد هستند تا با دست‌کاری کنتور گاز نسبت به این امر اقدام کرده که ضمن خطرناک بودن، خلاف عرف و شرع مقدس اسلام است.

وی اظهار داشت: مبالغ گاز بها دریافتی برای توسعه گازرسانی استان هزینه می‎شود و ضمن اینکه تعداد زیادی از مردم شریف به جمع مشترکان جدید می‎پیوندند نقش برجسته‎ای را نیز در زمینه چرخه اقتصادی استان دارند بنابراین از مردم شریف استان تقاضا داریم در این زمینه با این شرکت نهایت همکاری را داشته و از دست‌کاری تاسیسات گازرسانی جدا خودداری کنند.

سنگدوینی نهادینه شدن فرهنگ صحیح مصرف ایمن و بهینه از گاز طبیعی را یکی از عوامل کاهش سرقت گاز خواند و تصریح کرد: ایجاد روندی به منظور فرهنگ‎سازی با توجه به اعتقادات موجود در جامعه برای جلوگیری از سرقت بسیار ضرورت دارد بنابراین در این مورد می‎توان با بهره‎گیری از کانال‎های ذیربط به ویژه رسانه‎ها به این امر مبادرت ورزید تا مشکل مورد نظر برطرف شود.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: پس از ارائه گزارشات، پیشنهادات و نقطه‎نظرات مدعوین، پیرامون موضوع جلسه بحث و تبادل نظر شد و راهکارهای مورد نظر ارائه و ارزیابی شد و تصمیمات مطلوبی منجمله استفاده از آموزه‎های دینی، فرهنگی و رجوع به وجدان بیدار اقشار و بهره‎گیری از مشاوران فرهنگی و اجتماعی، تعامل بیشتر با قوه قضائیه و همچنین ایجاد اقدامات جدید برای رفع آثار نامطلوب گرفته شد.   

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول