اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر کویر ایران:

کاشت کاج خمره‌ای جایگزین چمن‌کاری شود

خبرگزاری فارس: پدر کویر ایران از شهرداری‌ها خواست کاشت کاج خمره‌ای جایگزین چمن‌کاری به عنوان فضای سبزی که نیازمند آب فراوان است شود.

کاشت کاج خمره‌ای جایگزین چمن‌کاری شود

پرویز کردوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: شهرداری‌ها به جای بزرگ کردن فضای سبز چمن بلوارها که نیازمند هزینه و آب فراوانی است با استفاده از کاشت کاج خمره‌ای در دو طرف بلوارها می‌توانند مصرف آب فضای سبز را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

وی افزود: امروز در کشور ما شهرداری‌ها نباید فضای سبز خود را توسعه دهند بلکه به جای توسعه فضای سبز باید منابع آلاینده را شناسایی و کنترل کنند.

پدر کویر ایران با اشاره به اینکه مصرف آب شهرداری‌ها در شهرها زیاد است بیان داشت: آب‌پاشی خیابان‌ها توسط شهرداری‌ها اگر با آب بهداشتی باشد گناه محسوب می‌شود و اگر با آب غیربهداشتی هم این عمل صورت گیرد موجبات گسترش میکروب‌ها و بیماری‌های ناشی از آب آلوده را فراهم می‌کند.

کردوانی یادآور شد: شهرداری باید پیاده‌روها و کناره خیابان‌ها را به گونه‌ای طراحی کند که شیب آن به طرف فضای سبز باشد.

وی، سهم سرانه فضای سبز هر منطقه را منوط به میزان بارندگی در آن مکان دانست و گفت: خداوند برای تأمین فضای سبز کشور ما تنظیم خانواده کرده و سهم سرانه آن را نیز طبق شرایطی خاص معین نموده است.

پدر کویر ایران، خانم‌های خانه‌دار، ادارات و شهرداری‌ها را سه منبع مهم مصرف آب در شهرستان‌ها اعلام کرد و افزود: به این سه منبع مهم باید استفاده بهینه از آب را نیز آموزش داد چراکه بخش عمده‌ای از پدیده هدر رفت آب به علت عدم آگاهی صورت می‌گیرد.

وی، اسراف در مصرف بیش از نیاز، امساک در مصرف آب تا مرز خسیسی، صرفه‌جویی در مصرف آب و همچنین هدر دادن آب بدون محاسبه را چهار نوع مصرف آب ذکر کرد و اذعان داشت: ما در ایران در اغلب اوقات نوع اولی و آخری را مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول