اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت:

ضعف برق روستاهای رشت جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت به فصل گرما اشاره کرد و گفت: ضعف برق روستاهای رشت باید جدی گرفته شود.

ضعف برق روستاهای رشت جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه در جلسه شورای اسلامی این شهرستان با تاکید بر دسترس بودن مسئولان اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اعضای شورای اسلامی شهر و روستا به غیر از روزهای ملاقات عمومی باید وقت بگذارند.

وی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: فعالیت نمایندگان در مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر امور است.

حسن‌خواه با اشاره به وجود 292 روستا در رشت، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با شوراهای شهر و روستا تعامل بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی بخش کوچصفهان نیز در جلسه مذکور عدم شفاف‌سازی مدیران در حوزه زیر مجموعه دستگاه مربوطه را از مشکلات عنوان کرد.

ناصر رحمتی‌پسند کنارسری به صدور پروانه کسب از طریق شوراهای بخش و شهرداری‌ها در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: صدور پروانه کسب از سال گذشته به اصناف واگذار شده است.

نماینده شورای اسلامی گیلان در شورای عالی کشور نیز در جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت شوراها را نمایندگان چهره به چهره با مردم توصیف کرد و گفت: اعضای شوراهای اسلامی بازوان دولت در شهرها و روستاها هستند.

سیدرضی مودب‌پور با تاکید بر اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید قدردان مردم باشند، اضافه کرد: نمایندگان مردم در مجلس باید از حقوق شوراها دفاع کنند.

وی عدم مدیریت واحد شهری را از مشکلات خواند و تصریح کرد: تغییر کاربری‌ها نیازمند تهیه نقشه‌های هادی و جامع است و در این موضوع با مشکل مواجه هستیم.

مودب‌پور با اشاره به وجود مشکلات برای صدور سند مالکیت در بسیاری از شهرهای گیلان، خاطرنشان کرد: طرح اتحادیه شهرداری‌ها به جای سازمان همیاری‌ها به مجلس ارائه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام کمک به شهرداری‌ها را بسیار ناچیز دانست و ابراز داشت: مشکل جذب نیرو در شهرداری‌ها وجود دارد.

این مسئول در اختیار گذاشتن ماشین‌آلات بدون کیفیت را از دیگر مشکلات شهرداری‌ها نامید و افزود: هنوز در شورای عالی استان‌ها نتوانستیم ردیف بودجه بگیریم.

پرویز حسنی عضو شورای شهر لشت‌نشا نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه آسفالت جاده کوچصفهان به لشت‌نشا با مشکل مواجه است، متذکر شد: لشت‌نشا تنها یک خودروی آتش‌نشانی دارد و پاسخگوی مشکلات این بخش نیست.

سیدمصطفی میرمحمدعلی‌پور نماینده شورای بخش مرکزی رشت نیز در جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت شوراها را رفیق نمایندگان مجلس عنوان کرد و اذعان داشت: شوراها شاخص جمهوری اسلامی ایران در جمهوریت هستند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول