اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم طبس در مجلس:

موضوع اصلاح تعرفه آب و برق در طبس را پیگیری می‌کنم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اصلاح تعرفه آب و برق در شهرستان طبس را به عنوان یک کار ویژه پیگیری می‌کنم.

موضوع اصلاح تعرفه آب و برق در طبس را پیگیری می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمدعلی عبداله‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات جوانان طبس که با حضور جمعی از جوانان و دانشجویان این شهرستان برگزار شد به سؤالات کتبی و شفاهی حاضران پاسخ داد و اظهار داشت: با توجه به آب و هوای گرم و خشک شهرستان طبس، موضوع اصلاح تعرفه آب و برق این شهرستان را به عنوان یک کار ویژه پیگیری می‌کنم تا تعرفه آب و برق طبس مشابه تعرفه مناطق گرمسیری محاسبه شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس بیان کرد: مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی تنها مربوط به طبس نیست گرچه این مشکلات در طبس حادتر است.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش ظرفیت دانشگاه‌های پیام نور و دولتی، افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای بزرگ و تأسیس واحدهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی، موجب از رونق افتادن دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس شده است.

وی با بیان اینکه من از تعطیلی دانشگاه آزاد طبس جلوگیری خواهم کرد، یادآور شد: پیگیری می‌شود تا با افزایش رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، این دانشگاه از وضعیت فعلی خارج شود.

عبداله‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی درباره وجود برخی مشکلات مدیریتی در طبس خاطرنشان کرد: در عزل و نصب مدیران دخالتی نمی‌کنم اما قطعاً عملکرد مدیران را به صورت دقیق بررسی و ارزیابی خواهم کرد.

وی اضافه کرد: در مدت 1.5 ماهی که از آغاز به کار مجلس نهم گذشته است، مسئولان سه شهرستان فردوس، بشرویه و سرایان درخواست پیگیری‌های متعددی از طریق نماینده مجلس داشته‌اند، در حالی که این دغدغه در مسئولان شهرستان طبس بسیار کمتر مشاهده می‌شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران باید از یک جا نشستن و مدیریت کردن فقط در محدوده اتاق خود بپرهیزند، خدمت‌رسانی به مردم را محور فعالیت‌های خود قرار دهند و برای رفع درخواست‌ها و مشکلات مردمی حداقل یک مرتبه در هر ماه موضوع را حضوراً از طریق وزارتخانه خود پیگیری کنند.

پیگیری برای راه‌اندازی یک صنعت مادر در طبس، و پیگیری برای برگزاری جلسه با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به منظور انتقال مشکلات گازرسانی در شهرستان طبس از دیگر وعده‌های محمدعلی عبداله‌زاده در جلسه بررسی مشکلات جوانان طبس بود.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه مهم‌ترین سرمایه کشور را نیروی انسانی دانست و اظهار داشت: جوانان برای رسیدن به مقامات عالی و شکوفا شدن استعدادهای خود، باید بنیه دینی و اعتقادی خود را تقویت کرده و تقوا و پاکدامنی داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان ادامه داد: خداوند متعال و دین مبین اسلام به جوانان و نوجوانان اهمیت و بهای زیادی داده است به طوریکه بسیاری از پیامبران و امامان در دوران نوجوانی به پیامبری و امامت رسیده‌اند.

در ابتدای این جلسه تعدادی از جوانان به نمایندگی از بخش‌های مختلف به بیان مشکلات خود پرداختند که کمبود شغل، ضعف در بخش صنعت، عدم وجود مکان مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری، کمبود امکانات آموزشی، عدم وجود رشته‌های متنوع تحصیلی به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، عدم توجه به ورزش‌های همگانی به ویژه پیاده‌روی خانوادگی، تعطیلی تنها استخر سرپوشیده طبس، نبود امکانات مطلوب ورزشی و عدم برخورداری از پارک ویژه بانوان از جمله مشکلات شهرستان طبس است که به صورت شفاهی از سوی جوانان حاضر در این جلسه مطرح شد.

همچنین عدم دسترسی مراکز آموزش عالی به پایگاه‌های اطلاعاتی برای انجام امور پژوهشی، نامطلوب بودن وضعیت حمل و نقل به ویژه در مسیرهای بیرجند و اصفهان و فرسوده و غیراستاندارد بودن جاده‌های مواصلاتی طبس هم از دیگر مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین یکی از جوانان طی سخنانی خواستار تأسیس دانشگاه‌های دولتی در شهرستان طبس، تسریع در ساخت بیمارستان 100 تختخوابی طبس و تجهیز آن، بهبود وضعیت درمانگاه تأمین اجتماعی و احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در طبس شد.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول