اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

زیرساخت‌های کتاب‌خوانی در شهرضا مهیا نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرضا گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود شهرستان شهرضا در زمینه سرانه فضای کتاب‌خوانی و موجودی کتاب تا نقطه ایده‌آل فاصله زیادی دارد.

زیرساخت‌های کتاب‌خوانی در شهرضا مهیا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سیدمحمدباقر محمدی صبح امروز با بیان این مطلب در کمیته دائمی مطالعه مفید شهرستان شهرضا اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای فیزیکی کتابخانه در سطح شهرضا 1.6 مترمربع به ازای هر یک صد نفر است که براساس چشم‌انداز فرهنگی شهرستان باید تا سال 1404 به رقم 7.4 مترمربع به ازای هر یک صد نفر برسد.

وی بیان داشت: موجودی کتاب در سطح کتابخانه‌های شهرضا نیم کتاب به ازای هر نفر است که مطابق با افق فرهنگی شهرضا باید به رقم چهار کتاب به ازای هر شهروند افزایش یابد.

فرماندار شهرضا با تشریح وضعیت کتابخانه‌های شهرستان شهرضا گفت: وضعیت موجود در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی جوابگوی نیاز قشر جوان نیست باید برای تأمین نیازهای جوانان شهرضایی در حوزه کتاب سیاست‌های سازنده‌ای اندیشیده شود.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در وضعیت منابع موجود در کتابخانه‌های شهرضا افزود: در شرایط فعلی باید بخشی از منابع موجود در کتابخانه‌های شهرضا به روز رسانی شود و از سوی دیگر کتابخانه‌های شهرضا به سمت تخصصی شدن گام بردارند.

رئیس کمیته دایمی مطالعه مفید شهرضا با اشاره به جایگاه اهمیت احداث کتابخانه استاندارد در شهرضا تصریح کرد: برای تخصیص زمین در جهت احداث کتابخانه در سطح شهرستان شهرضا هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و در حال حاضر آمادگی لازم برای جانمایی کتابخانه در شهرضا وجود دارد.

وی اضافه کرد: رسیدگی به مسائل فرهنگی و افزایش امکانات فرهنگی در شهرضا جزو مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان این شهرستان است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول