اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل خبر داد

کاهش 129 درصدی میزان سرقت در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: با همکاری دادسرا و نیروهای انتظامی استان با دستگیری سارقان معتاد، میزان سرقت در این استان 129 درصد کاهش یافته است.

کاهش 129 درصدی میزان سرقت در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل،  یوسف خدادادی در جلسه اعضای کمیته‌های حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار داشت: 63 درصد سارقان این استان معتاد هستند.

وی افزود: نیاز است مراکز درمانی در پذیرش و درمان معتادان خود معرف بیش از پیش دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه ابراز داشت: در کنار اقدامات عملی، حتی تکرار لفظی اهمیت مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت است.

غلامعلی رضایی بر هماهنگی کامل تمام دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد و افزود: افزایش میزان مجازات‌های مصرف‌کنندگان مواد مخدر به تنهایی در امر مبارزه کافی نیست و برای کاهش تقاضا باید تلاش شود.

وی درمان مبتلایان به مواد مخدر را یکی از راه‌های مهم کاهش تقاضا دانست و گفت: مکانیزم‌های موثر در کاهش مصرف مواد مخدر و جلوگیری از گرایش مجدد بهبود یافتگان و افراد درمان شده اهمیت دارد و لازمه تحقق این مهم ورود تأثیرگذار موسسات و نهادهای فرهنگی، اطلاع‌رسانی، برپایی کارگاه‌های آموزشی و اقدامات پیشگیرانه در داخل زندان‌ها است.

این مسئول همچنین شناسایی خلاء‌های احتمالی قانونی در امر مبارزه با مواد مخدر، آموزش تخصصی قضات پیرامون مواد مخدر صنعتی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مواد مخدر، تلاش برای پیشگیری از اعتیاد و پیگیری راه‌اندازی اردوگاه‌های نگهداری محکومین مواد مخدر را اولویت‌های دستگاه قضایی در مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول