اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شرکت 300 ورزشکار در جشنواره بازی‌های سنتی و بومی، محلی استان مرکزی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان مرکزی از شرکت 300 ورزشکار در نخستین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های سنتی و بومی، محلی استان خبر داد.

شرکت 300 ورزشکار در جشنواره بازی‌های سنتی و بومی، محلی استان مرکزی

علی‌ عشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: نخستین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های سنتی و بومی، محلی استان مرکزی با حضور 300 ورزشکار در قالب 9 تیم از شهرستان‌های اراک، خمین الف و ب، خنداب، کمیجان، محلات، شارند، دلیجان و ساوه امروز به کار خود در خمین پایان داد.

وی تصریح کرد: بخش آقایان این جشنواره در رشته‌های دال پلان، هفت سنگ، کشتی محلی با شال، حمل پرس گندم، تیر و کمان، تیراندازی با تفنگ بادی، پرتاب سنگ قلوه‌ای، پرش طول، موسیقی محلی و بخش بانوان در رشته‌های دال پلان، هفت سنگ، تیراندازی با تفنگ بادی، پرتاب سنگ قلوه‌ای و مسابقه دو لی لی با یک پا برگزار شد.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان مرکزی با اشاره به اینکه در این جشنواره گروه‌های موسیقی محلی به اجرای چوب بازی و رقص محلی و بازی‌های مخصوص منطقه خود پرداختند ادامه داد: در رشته دال پلان آقایان ورزشکاران شهرستان دلیجان به مقام اول دست یافتند، کمیجانی‌ها دوم شدند و ورزشکاران خمین در سکوی سوم ایستادند.

عشوری افزود: در رشته دال پلان بانوان نیز ورزشکاران خمین الف، ساوه و خنداب به ترتیب اول، دوم و سوم شدند.

به گفته وی در رشته هفت سنگ و در بخش آقایان تیم شهرستان‌های ساوه، دلیجان و اراک به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و در بخش بانوان ساوه اول شد، اراک در سکوی دوم ایستاد و خمینی‌ها سوم شدند.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان مرکزی با اشاره به نتایج رشته پنج گانه ادامه داد: در این رشته مصطفی شاه‌محمدی از شهرستان خمین مقام اول را از آن خود کرد، حمید داودآبادی از شهرستان اراک دوم شد و محمد خاکپور از شهرستان محلات در سکوی سوم ایستاد، در رشته سه گانه شیرین فرخی از خمین، تاج میری از خمین و ملیکا غلامی از شهرستان ساوه اول تا سوم شدند، در رشته کشتی محلی با شال در مجموع تیمی شهرستان خمین مقام اول را به دست آورد، دلیجان دوم شد و اراک در سکوی سوم ایستاد.

عشوری اظهار داشت: در بخش انفرادی و در وزن 85-کیلوگرم این رقابت‌ها سیدمهدی حسینی از شهرستان دلیجان قهرمان شد، محسن حسینی از شهرستان محلات در سکوی دوم ایستاد و روح‌الله نادری از شهرستان خمین و سیدوحید سجادی از اراک مشترکا مقام سوم را به خود اختصاص دادند، در وزن 85+کیلوگرم فرزاد عابدی از شهرستان خمین اول شد، سهیل بی‌جقا از ساوه به مقام دوم دست یافت و محمد صادق ‌صنور از شهرستان دلیجان و علیرضا کاظمی از اراک مشترکا مقام سوم را به دست آوردند.

وی ادامه داد: در مجموع تمام رشته‌های ورزشی آقایان و بانوان شهرستان ساوه مقام اول، خمین مقام دوم دلیجان مقام سوم را کسب کردند.

عشوری احیای بازی‌های بومی و محلی و یادگیری کلاسیک ورزش‌های بومی و محلی استان برای ورزشکاران و انتخاب نفرات برتر به منظور اعزام به جشنواره‌های کشوری را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول