اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه انجمن لوچوی ایران:

ورزش روستایی و عشایری نیاز به توجه بیشتری دارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه انجمن لوچوی ایران گفت: ورزش روستایی و عشایری نیاز به توجه بیشتری دارد.

ورزش روستایی و عشایری نیاز به توجه بیشتری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حسن فلاح شب گذشته در نشست مشترک رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان با مسئولان کمیته‌های ورزش روستایی و عشایری که در دفتر این هیئت ورزشی برگزار شد، اظهار داشت: باید بیشتر به ورزش‌های روستایی و عشایری توجه شود، زیرا بیشتر قدرت ورزشی ما در روستاها پرورش پیدا کرده و استعداد زیادی در روستاها مشاهده می‌شود.

وی عنوان کرد: باید تشکیلات هیئت ورزش‌های روستایی را در همه روستاها جا بیندازیم که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی در بین مردم آنها دارد.

عضو هیئت رئیسه انجمن لوچوی ایران تصریح کرد: ورزش لوچو از ورزش‌های مورد استقبال مردم روستاها است که این ادعا را می‌توان در آیین لوچوی محلات و استقبال کم‌نظیر از آنها دید.

فلاح با اعلام اینکه لوچو از ورزش پابرهنگان جامعه است، گفت: این پابرهنگان جامعه بودند که با تلاش، مجاهدت و دشمن‌ستیزی خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و امروز شاهد صدور و جهانی شدن اهداف والای آن هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ورزش لوچو در بسیاری از روستاهای مازندران نهادینه شده است، بیان داشت: هیئت ورزش روستایی و عشایری آمل استعداد خوبی را در خود می‌بیند و روند مطلوبی را پیش رو گرفته است.

مسئول کمیته لوچوی استان مازندران و شهرستان آمل با تاکید اینکه کار برای ورزش روستاها عشق و علاقه می‌خواهد، یادآور شد: بدون عشق و علاقه در این عرصه نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی با اشاره به نقش ورزش در عدم روی‌آوری به اعتیاد خاطرنشان کرد: اگر یک جوان را در جامعه با ورزش از بند اعتیاد به مواد مخدر نجات دهیم به اندازه‌ای ارزشمند است که هزاران نفر را از مرگ نجات دادیم پس باید در ورزش وقف آن باشیم و با خودباوری تنها به اعتلای نام ایران اسلامی و تبلیغ اهداف دینی بپردازیم.

فلاح با اعلام اینکه دومین دوره رقابت‌های قهرمانی لوچوی ساحلی کشور از 11 بهمن ماه امسال به میزبانی قشم برگزار شد، اذعان داشت: این دوره از رقابت‌ها به مدت چهار روز پیگیری شد که مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی لوچوی ساحلی کشور برای اعزام به مسابقات ورزش‌های ساحلی جهان و همچنین رقابت‌های آسیایی سال 1391 بوده و تیم منتخب لوچوی ساحلی مازندران متشکل از 9 نفر در آن حضور داشت.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول