اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اصفهان خبر داد

برگزاری دومین المپیاد فوتسال دهیاران استان اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اصفهان گفت: از سوم خرداد‌ماه و به مناسبت آزاد‌سازی خرمشهر دومین المپیاد فوتسال دهیاران استان اصفهان آغاز می‌شود.

برگزاری دومین المپیاد فوتسال دهیاران استان اصفهان

مهدی اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هیئت روستایی و عشایری برنامه‌های متنوعی را در خرداد‌ماه در نظر گرفته است که علاوه بر رقابت‌‌های فوتسال دهیاران می‌توان به برگزاری برنامه‌های منطقه‌ای جشنواره فرهنگی و ورزشی عشایر غرب استان اصفهان در سمیرم اشاره کرد.

وی برگزاری نخستین جشنواره ورزش‌های بومی محلی و پخت غذاهای سنتی سطح کشور را از دیگر برنامه‌های هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری در ابیانه عنوان کرد و گفت: این جشنواره منطقه‌ای و منطقه سه توسط این هیئت برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری تاکید کرد: جشنواره ورزش‌های بومی و محلی در چهار رشته دال‌پلان، هفت‌سنگ، سوارکاری، بازی‌های بومی محلی و پخت غذاهای سنتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشنواره ورزش‌های بومی محلی و پخت غذاهای سنتی منطقه سه کشور با حضور هشت تیم از استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، قم، ایلام و اصفهان در تاریخ 28 اردیبهشت‌ماه و به مدت دو روز انجام می‌شود.

اسدی دلیل برپایی این جشنواره را در ابیانه زنده کردن ورزش‌های بومی و محلی در این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: ابیانه از نظر تاریخی و طرز پوشیدن لباس مردمان آن بهترین گزینه برای انتخاب مکان جشنواره بود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری برپایی چهارمین المپیاد روستاییان استان اصفهان (ویژه بانوان) در تیرماه است که این المپیاد در 12 رشته ورزشی برپا می‌شود.

به گزارش فارس، رقابت‌های جشنواره ابیانه در دو قسمت بانوان و آقایان و به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

در این جشنواره علاوه بر استفاده از موسیقی محلی، آشپزی‌های انجام شده نیز با استفاده از چوب و سایر موارد سنتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول