اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شوراهای سیستان‌وبلوچستان در شورای‌ عالی استان‌های کشور:

میراث چند هزار ساله مناطق مختلف سیستان‌‌وبلوچستان در حال تخریب است

خبرگزاری فارس: نماینده شوراهای سیستان‌وبلوچستان در شورای‌عالی استان‌های کشور گفت: میراث چند هزار ساله مردم در مناطق مختلف استان در حال تخریب و از بین رفتن است و کسی به فکر آنها نیست.

میراث چند هزار ساله مناطق مختلف سیستان‌‌وبلوچستان در حال تخریب است

رحیم صلاحزهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر ضمن توجه ویژه مسئولان به میراث فرهنگی و باستانی چندین هزار ساله و مناطق گردشگری و بکر و دست نخورده جای جای استان اظهار داشت: متاسفانه میراث چند هزار ساله مردم در مناطق مختلف استان در حال تخریب و از بین رفتن است و کسی به فکر آنها نیست.

وی بر مرمت و نگهداری و معرفی آثار تاریخی و باستانی و مناطق گردشگری از طریق رسانه‌های مختلف صوتی تصویری و مطبوعات تاکید کرد.

نماینده شورای اسلامی سیستان‌وبلوچستان در شورای‌ عالی استان‌های کشور افزود: متاسفانه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان حتی توان معرفی آثار باستانی و گردشگری را در حد نصب یک تابلو که مراجعان و گردشگران بتوانند از قدمت، موقعیت و مشخصات آن آگاهی پیدا کنند را ندارد و در عمل هیچ کار مثبتی برای نگهداری آنها انجام نشده است.

صلاحزهی بیان کرد: در جنوب استان، اکثر بناهای تاریخی و باستانی قلعه‌ها با قدمت بالا هستند و تمامی قلعه‌های باستانی چند صد سال قدمت داشته و بعضی از آنها به چند هزار سال هم می‌رسد.

وی گفت: قلعه‌های سیستان‌وبلوچستان با مصالح دسترس محلی، خشت گل و سنگ و سقف آنها از تنه درختان خرما و حصیر ساخته شده و اکنون توسط باران و آب‌های منطقه تخریب و از آنها فقط مشتی خاک باقیمانده است.

نماینده شورای اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان در شورای‌عالی استان‌های کشور ادامه داد: متاسفانه تاکنون مناطق تفریحی و گردشگری راه دسترسی مناسبی ندارند و میراث فرهنگی کمترین هزینه‌ای که همان نصب تابلو در جای مناسب برای اطلاع گردشگران و سفر به آن مناطق هست، را انجام نداده است.

صلاحزهی تصریح کرد: روستاهای استان به دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه، کوهپایه‌ها، وجود نخلستان‌ها، باغات، آبشارها و چشمه‌های آب معدنی، موقعیت خوبی برای سیر و سفر گردشگران دارند.

وی اضافه کرد: در همین راستا، صدها روستا در استان به عنوان روستاهای هدف گردشگری در سفرهای مختلف ریاست جمهوری مصوب شده‌اند ولی تاکنون هیچ کاری انجام نشده است و فقط در حد اسم روستای هدف گردشگری هستند.

نماینده شورای اسلامی  استان سیستان‌وبلوچستان در شورای‌عالی استان‌های کشور ساخت مجتمع‌های رفاهی بین راهی و احداث سرویس بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: میراث فرهنگی استان در حد احداث سرویس بهداشتی هم تلاش و کوشش نمی‌کند.

صلاحزهی خواستار توجه ویژه به بخش میراث فرهنگی و گردشگری و اختصاص اعتبار لازم برای کاوش و معرفی آثار باستانی شد و از نمایندگان مردم در مجلس نیز درخواست کرد به مسائل و مشکلات این حوزه سریعاً رسیدگی و با کم کاری‌های صورت پذیرفته، برخورد جدی شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول