اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

توجهی به ذهن‌های فسیل شده در استان نداریم

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: با توجه به اهمیت موضوع آب در کشور چه زمانی که در استان هستم و چه در دو یا سه سال آتی در خارج از استان، انتقال آب از خلیج فارس را به طور حتم پیگیری می‌کنم.

توجهی به ذهن‌های فسیل شده در استان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی پیش‌ازظهر امروز در یکصد و هجدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان، با اشاره به سرعت بالای اقدامات و خدمات در بخش‌های مختلف استان اظهار کرد: سرعت بالای کار نشان از مطالبات بسیار در اصفهان دارد.

وی همچنین به سفر دو روز پیش وزیر مسکن و شهرسازی به استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در این سفر شاهد ارتباط بسیار نزدیک برخی نمایندگان با وزیر مسکن بودیم که به واسطه همین ارتباط حدود 20 مصوبه جدید از سوی نمایندگان به وزیر مسکن پیشنهاد شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این مصوبات برای ما هم ارزشمند است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این مصوبات در راستای توسعه استان است، مدیریت استان هم تمایل به تأمین نیمی از بودجه مورد نیاز این مصوبات را دارد و بقیه آن از طریق دولت تأمین می‌شود.

وی در زمینه رشد درآمدهای استان اصفهان افزود: درآمد استان اصفهان که اختلاف فاحشی با دیگر استان‌های کشور داشته است نشان از افزایش تلاش‌ها در استان دارد.

 

*توجهی به ذهن‌های فسیل شده نداریم

ذاکر اصفهانی با انتقاد شدید از کلی و عوام‌گویی‌ها در استان از سوی برخی مسئولان اظهار کرد: مدیریت استان با این شیوه پیش نمی‌رود و همواره با ارائه اعداد و ارقام سخن گفته است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه شیوه عوام‌زدگی را جست‌وجو نکردیم، تاکید کرد: البته در این مسیر هم به احدی باج ندادیم و عده‌ای هم که به دنبال باج بودند عقب افتادند، اما ما توجهی به این ذهن‌های فسیل‌شده نداریم.

استاندار اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه‌های مهر ماندگار استان اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در صدد باشند در سال پایانی دولت حدود 50 پروژه مهر ماندگار استان را به پایان برسانند چراکه تحقق آنها تأثیر شگرفی بر استان دارد.

 

*خشکسالی بسیاری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان را گرفت

وی گریزی هم به خشکسالی‌ استان زد و تاکید کرد: سعی استان بر عدم استفاده از واژه بحران در این راستا بوده است اما به هر حال با توجه به جدیت موضوع، این بحران در نهایت سبب شد تا برخی از سرمایه‌گذاری‌های استان برای اجرایی شدن پروژه‌ها محقق نشود.

ذاکر اصفهانی صنعت را از جمله این بخش‌ها عنوان کرد و گفت: البته با تمام مشکلات توانستیم سرمایه‌ها برای توسعه بخش کشاورزی در استان را جذب کنیم.

وی در بخش صنعت، طرح‌های متانول، پتروشیمی و آهن و فولاد را از عرصه‌هایی نام برد که به دلیل خشکسالی امکان جذب سرمایه‌گذاری برای اجرای آنها در استان وجود ندارد.

استاندار اصفهان البته به زدن کلنگ احداث فولاد مارشنال در سال گذشته به رغم مشکلات اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولیدی این واحد صنعتی از بسیاری از طرح‌های آهن و فولادی در استان هم بیشتر است.

وی در ادامه به موضوع آب به عنوان حیاتی‌ترین مسئله استان اشاره کرد و ادامه داد: در صورتیکه بتوان از برخی پروژه‌های عمرانی استان صرف نظر کرد، می‌توان به تسریع در اجرای طرح‌های آب‌رسانی کمک کرد.

ذاکر اصفهانی با تاکید بر اینکه طرح‌های انتقال آب با سرعت بیشتری پیگیری شود، اظهار کرد: اگر طرح تونل گلاب 2 در استان اجرایی می‌شد اکنون دغدغه‌ای برای تأمین آب شرب مورد نیاز مردم وجود نداشت.

 

*اصفهان هم نباشم انتقال آب از خلیج فارس را پیگیری می‌کنم

وی با بیان اینکه در صورت به بهره‌برداری رسیدن تونل گلاب 2، آب با کیفیت آب معدنی در دسترس مردم قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اگر اطلاعات صحیح در این زمینه در اختیار مردم قرار دهیم چه بسا خود مردم هم در اجرایی شدن این پروژه سهیم شوند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر استان دیگر اولویت طرح‌های عمرانی در اصفهان است چراکه به طور نمونه تأمین آب شرب مردم در واحدهای مسکن مهر در شرایط کنونی ضروری به نظر می‌رسد.

وی در پایان از طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی هم سخن گفت و افزود: چه در استان اصفهان باشم و چه طی دو یا سه سال آینده خارج از این استان، موضوع انتقال آب به خلیج فارس را به طور حتم پیگیری می‌کنم چراکه این طرح شدنی است و تنها به سرمایه نیاز دارد، اما اگر اجرایی شود منفعت آن نه تنها برای استان بلکه برای عمران کل کشور هم سودمند است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول