اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

ترجمه‌های قرآن به 146 زبان ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه ترجمان وحی از ارائه ترجمه‌های قرآن به 146 زبان در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

ترجمه‌های قرآن به 146 زبان ارائه می‌شود

حجت‌الاسلام محمد نقدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس مؤسسه ترجمان وحی در سال 73 اظهار کرد: این مؤسسه به وسیله سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد: مؤسسه ترجمان وحی بر اساس اهداف تعیین شده، ارائه ترجمه‌های صحیح، سلیس و شیوا را بر عهده دارد تا با برنامه‌‌ریزی بتواند مترجمان و مفسران را در سطح جهان شناسایی کند.

رئیس مؤسسه ترجمان وحی با بیان اینکه 145 ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف در کتابخانه مؤسسه وجود دارد گفت: ایرلندی، اردو، ارمنی، ازبکی، اسپانیایی، بلغاری، آواری، ایرانولی، سومالی، سوئدی، ترکمن و پرتغالی از جمله ترجمه‌هایی است که در کتابخانه مؤسسه ترجمان وحی موجود است.

وی خاطر نشان کرد: ارائه مقالات نظری درباره مبانی ترجمه، معرفی، بررسی و نقد ترجمه‌های قرآن به زبان‌های مختلف، معرفی و آشنایی با مترجمان قرآن کریم و درج اخبار پژوهشی مربوط به ترجمه قرآن از مواردی بوده که این مؤسسه به آن اهتمام دارد.

نقدی عنوان داشت: بالی، بته، چک، تامیل، اکراینی، ترکی آذری، تاگالوگ، تلگو، کنری، فنلاندی، کردی، کره‌ای، کشمیری، سومالی، کیکامبا، گا، گرجی، لاتویانی، یدیش، چی یائو، داگبانی و دوسان از دیگر ترجمه‌های قرآن موجود در کتابخانه مؤسسه ترجمان وحی است.

وی از عهده‌داری بخش ترجمه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و افزود: در غرفه مؤسسه ترجمان وحی علاوه بر ارائه ترجمه‌های مختلف قرآن کریم، آمار ترجمه‌های قرآن بر اساس موقعیت جغرافیایی بر روی نقشه پنج قاره مشخص می‌شود.

رئیس مؤسسه ترجمان وحی خاطر نشان کرد: بازدیدکنندگان از این غرفه از نظر تصویری و منطقه‌ای با ترجمه‌های انجام شده در مناطق مختلف آشنا می‌شوند.

وی آشنایی با آمار ترجمه‌های قرآن و آخرین دستاوردهای ترجمه را از دیگر فعالیت‌های مؤسسه ترجمان وحی در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ذکر کرد و افزود: اطلاعات ارائه شده در این حوزه برای پژوهشگران و محققان مفید خواهد بود.

نقدی یادآور شد: ترجمه قرآن به 146 زبان زنده در قالب شش هزار جلد در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول