اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی انجام شد

جریمه 4 میلیارد ریالی واحدهای متخلف توسط تعزیرات

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی از جریمه چهار میلیارد و 209 میلیون ریالی واحدهای صنفی متخلف طی امسال در این استان خبر داد.

جریمه 4 میلیارد ریالی واحدهای متخلف توسط تعزیرات

محمدمهدی مهاجریان‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: طی سه ماه نخست امسال دو هزار و 387 پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع که دو هزار و 259 مورد مربوط به کالا و خدمات، 119 مورد تخلفات بهداشتی و 9 مورد نیز مربوط به قاچاق بوده است.

وی تخلفات کالا و خدمات واحدهای صنفی و تولیدی امسال استان که منجر به تشکیل پرونده شده است را برشمرد و افزود: 742 مورد از این پرونده‌ها مربوط به گران‌فروشی، 832 مورد عدم درج قیمت، 344 مورد عدم صدور فاکتور، 21 مورد تقلب و کم‌فروشی، 76 مورد عرضه خارج از شبکه، 35 مورد تداخل صنفی و هفت مورد عدم اعلام موجودی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی افزود: سال گذشته در همین مدت نیز تعداد پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی استان دو هزار و 429 مورد بوده که دو هزار و 323 مورد مربوط به کالا و خدمات، 95 مورد مربوط به تخلفات بهداشتی و همچنین سه مورد مربوط به قاچاق بوده است.

مهاجریان‌مقدم به پرونده‌های رسیدگی شده و مختومه در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: طی همین مدت دو هزار و 305 پرونده رسیدگی و مختومه که دو هزار و 182 مورد مربوط به کالا و خدمات، 121 مورد مربوط به پرونده‌های بهداشتی و همچنین دو مورد مربوط به کالای قاچاق بوده است.

به گفته وی، در سال گذشته در همین مدت دو هزار و 442 مورد پرونده رسیدگی و مختومه که دو هزار و 338 مورد مربوط به کالا و خدمات و 95 مورد بهداشتی و دو مورد هم مربوط به قاچاق کالا بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی با بیان اینکه مهم‌ترین تخلفات کالا و خدمات در سال گذشته در همین مدت 701 مورد مربوط به گران‌فروشی، 950 مورد مربوط به عدم درج قیمت و 307 مورد عدم صدور فاکتور بوده است، افزود: همچنین 13 مورد از این تخلفات مربوط به تخلف کم‌فروشی، 64 مورد عرضه خارج از شبکه، 39 مورد تداخل صنفی و 15 مورد عدم اعلام موجودی بوده است.

وی تصریح کرد:‌ پرونده‌های عرضه خارج از شبکه امسال در مقایسه با سال قبل 15 درصد افزایش و همچنین عدم صدور فاکتور 10 درصد رشد داشته است.

مهاجریان‌مقدم تخلفات بهداشتی را به تفکیک مورد اشاره قرار داد و گفت: عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی کارخانجات با 65 مورد بیشترین پرونده و ایجاد موسسه پزشکی غیرمجاز کم‌ترین تعداد پرونده‌ها در این زمینه بوده است.

وی تعداد پرونده‌های عرضه کالای غیربهداشتی در استان را هم 12 مورد و عدم رعایت مقررات بهداشتی را 25 پرونده اعلام کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی تخلفات مربوط به قاچاق کالا را در استان برشمرد و گفت:‌ پرونده حمل و نقل، نگهداری،‌ عرضه و فروش قاچاق کالا در واحد صنفی مجموعاً 67 تخلف بوده که نسبت به سال قبل 45 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول