اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی:

برخورد تعزیرات با فرصت‌طلبان و قاچاقچیان کالا جدی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی گفت: فرصت‌طلبان اقتصادی و قاچاقچیان کالا باید بدانند تعزیرات حکومتی با این‌گونه جرایم برخورد بسیار قاطع و محکمی خواهد داشت.

برخورد تعزیرات با فرصت‌طلبان و قاچاقچیان کالا جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن متین‌فر ظهر امروز در جلسه نشست خبری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی که در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد، اظهار کرد: در این راستا علاوه بر محکومیت‌های نقدی محکومیت‌هایی مانند تعطیلی موقت و یا داmم صنفی نیز داریم.

وی تصریح کرد: هم‌چنین در این رابطه مجازات‌هایی مانند تعطیلی خط تولید کارخانه‌های متخلف، نصب پرده بر سر در واحدهای تجاری، پلمبپو یا حتی مجازات‌های تکمیلی مانند زندان نیز وجود دارد.

متین‌فر با اشاره به اینکه تنظیم بازار و قیمت‌ها به عهده اداره تعزیرات نیست، خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات زیرمجموعه دادگستری و مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی بخش دولتی و غیر دولتی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی ادامه داد: این تخلفات در بخش کالا و خدمات، دارو و درمان و بهداشتی و غذایی و جرایم مربوط به قاچاق کالا و چیزهایی از این قبیل است و سایر امور حوزه اصناف نظیر قیمت‌گذاری‌ها به این اداره مربوط نمی‌شود.

وی با اشاره به آغاز فصل تابستان و ورود زائران بارگاه مطهر رضوی اظهار کرد: شعب ویژه‌ای را در ترمینال، فرودگاه و راه‌آهن برای رسیدگی به تخلفات احتمالی کسبه این مناطق و استرداد بلافاصله وجه به فرد متضرر قرار داده‌ایم تا موجبات راحتی بیشتر زائران فراهم شود.

متین‌فر هم‌چنین با بیان اینکه در فصل ثبت ‌ام مدارس قرار داریم،‌ تصریح کرد: در صورت اخذ وجه اضافی چه توسط  مدارس دولتی و چه توسط مدارس غیر انتفاعی هم از طرف آموزش و پرورش و هم توسط اداره تعزیرات برخورد قاطعی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی ادامه داد: برای مدیران خاطی این مراکز مجازات‌هایی مانند انفصال دائم و یا موقت از تمام خدمات دولتی صادر می‌شود و در صورت شکایت از مراکز آموزشی آزاد نیز برخورد قاطع به همین منوال صورت خواهد گرفت.

متین‌فر با اشاره به اینکه برخورد با قاچاقچیان و کالای قاچاق در راستای شعار سال بسیار قاطع خواهد بود، تاکید کرد: این در واقع  یک هشدار بزرگ برای فرصت‌طلبان اقتصادی و قاچاقچیان کالا است که باید بدانند تعزیرات حکومتی با این‌گونه جرایم برخورد بسیار قاطع و محکمی خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی در ادامه افزود: در راستای این دستور کار، در حال حاضر 14 شعبه اداره تعزیرات مخصوص قاچاق کالا در استان فعال است.

وی در توضیح برنامه‌های اجرایی در دست اقدام برای سال جاری اظهار کرد: تاسیس کمیته‌های سیار،‌ افزایش تعداد شعب مخصوص قاچاق، تعیین شعب کشیک 24 ساعته و دوشیفته شدن برخی از شعب برای رسیدگی به امور زائران و مجاوران آستان قدس رضوی از جمله این اقدامات است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی هم‌چنین با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و زیاد شدن قیمت‌ها در این بازه زمانی، خاطرنشان کرد: در این ماه شعب ویژه‌ای را به منظور رسیدگی به شکایات مردم در زمینه‌های مختلف اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول