اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

اختصاص 25 درصد زمین‌های کشاورزی به کشت محصولات سالم

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه، 25 درصد از زمین‌های کشاورزی استان به کشت محصولات سالم اختصاص می‌یابند.

اختصاص 25 درصد زمین‌های کشاورزی به کشت محصولات سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کوروش صادقی پیش از ظهر امروز در نشستی با بیان اینکه استان در تولید محصولات خارج از فصل، نقش مهمی دارد، اظهار داشت: به همین منظور طرح تولید محصول سالم از طریق تعدیل و در مواردی کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی و پایش باقیمانده سموم، آفت‌کشها و میزان نیتریت و نیترات بر روی برخی محصولات زراعی در سطح 11 شهرستان در این استان به اجرا درآمد.

وی افزود: طی اجرای این طرح، محصول تولیدی 555 بهره‌بردار بررسی و پس از انجام آزمایشات به بهره‌بردارانی که در تولید محصول سالم موفق بوده‌اند پروانه استاندارد تشویقی محصول سالم اعطا شد که این امر نشان دهنده این است که بیش از 99 درصد محصولات تولیدی استان سالم بوده‌اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: در مجموع از سال‌های گذشته تاکنون 610 گواهی استاندارد به بهره‌برداران داده شده است که این امر با همکاری شرکت‌های خدماتی، خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی و اداره کل استاندارد و تحقیقات استان عملیاتی شد.

صادقی با اشاره به اینکه هرمزگان در اجرای این طرح نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز است، گفت: در حال حاضر تولید محصول سالم در استان از سطح 5 هزار هکتار به بیش از 100 هزار تن برآورد شده است به طوری که در قانون برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد از سطوح کشاورزی به این طرح اختصاص یابد که در سال نخست اجرای این طرح در استان هفت درصد عملیاتی شد و پیش‌بینی برای امسال نیز 10 درصد است.

وی اضافه کرد: سال آینده نیز سازمان برنامه ساماندهی تولید محصول سالم را نیز در دستور کار خود قرار خواهد داد.

یادآور می‌شود؛ تولید محصول سالم به این معناست که از تمام امکانات و فناوری‌ها در تولید محصول استفاده شود، به طوری که میزان باقیمانده سموم نباتی روی محصول کمتر از حد استاندارد باشد.

تولید محصول سالم علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، موجب حفاظت از محیط زیست، مانع از آلودگی و تخریب عوامل اصلی تولید، از جمله خاک و آب شده و با عرضه محصول سالم به بازارهای مصرف، ضریب سلامت را در جامعه افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول