به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، عباسعلی نجفی بیان داشت: یکی از پیامدهای ترافیکی از نوع خطاهای انسانی ایجاد سرعتگیر (دست انداز) غیراستاندارد بر روی سواره رو است که میتواند مشکلاتی را حین رانندگی برای کاربران جادهای به دنبال داشته باشد.
وی تصریح کرد: ادامه روند ایجاد سرعتگیرها با تخریب جسم راه در اثر ضربه (بار دینامیکی) موجب آسیبرساندن به خودرو و همچنین به خطر افتادن جان سرنشینان خودرو در اثر عبور با سرعت غیرمجاز یا بیاحتیاطی راننده حین عبور و در نهایت انحراف خودرو و احساس عدم امنیت رانندگان و سرنشینان میشود.
نجفی در ادامه به قانون ایمنی راهها اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که نصب و یا ایجاد هرگونه دست انداز و یا برآمدگی با ضخامت بالای یک اینچ یا 2.5 سانتی متر بر روی سواره رو مغایر با کنوانسیون بین المللی عبور و مرور است، توجه به این موضوع برای تطبیق و تبادل سرعت وسیله نقلیه در مبادی ورودی شهر (حد فصل محدوده قانونی شهر) برای آرامسازی ترافیک با بهرهگیری از روشها و تکنولوژی جدید کنترل و اعمال مدیریت سرعت از اهمیت بالایی برخوردار است.
سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی مازندران در راستای برنامههای گسترده خود در زمینه افزایش ایمنی در سطح محورهای زیر پوشش خود اقدامات گستردهای را با استفاده از ابزارهای استاندارد و مناسب در این زمینه از جمله نصب استات، چراغهای چشمک زن، چشم گربهای، اجرای شیارهای لرزاننده، هاشور نقوش، اکستروژن و... به اجرا درآورده است.
نجفی وجود تمام سرعتگیرها را در سطح محورهای استان غیرقانونی دانست و اذعان داشت: بالای 95 درصد سرعتگیرهای غیرمجاز موجود در سطح استان در حوزه شهری است که امیدواریم با همدلی تمام دستگاههای ذیربط از جمله شهرداریها، فرمانداریها و... با این اداره کل بتوانیم گامهای ارزندهای برای ایمنسازی و کاهش سوانح رانندگی در سطح راههای ارتباطی این استان برداریم.
انتهای پیام/ن30/گ1003