اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط حوزه ترافیک شهرداری کرج

طرح آرام‌سازی ترافیک و ایمن‌سازی معابر شهری کرج اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج عنوان کرد: طرح آرام‌سازی ترافیک و ایمن‌سازی معابر شهری از اولویت‌های مهمی است که توسط حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اجرایی می‌شود.

طرح آرام‌سازی ترافیک و ایمن‌سازی معابر شهری کرج اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، امیر عطایی‌نیا با بیان این مطلب افزود: این طرح به عنوان رویکرد جدید حوزه حمل و نقل شهرداری مطرح است.

وی با اشاره به رویکرد جدید بخش حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج عنوان کرد: از جمله این رویکردها، تدوین طرح آرام‌سازی ترافیک و ایمن‌سازی معابر شهری است.

عطایی‌نیا با مثبت ارزیابی کرد این رویکرد، افزود: از خروجی‌های مثبت اجرای این طرح ایجاد زمینه‌های مناسب برای تردد آسان وسایل نقلیه و عبور ایمن عابرین پیاده است.

وی اظهار داشت: نصب سرعت گیر نیز از فاکتورهایی است که در طرح آرام‌سازی ترافیک و ایمن‌سازی معابر شهری گنجانده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این در حالی است که حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج راهکارهای مختلفی را برای اجرای طرح آرام‌سازی ترافیک و ایمن‌سازی معابر شهری در دست اقدام دارد که نصب سرعت‌گیرها تنها به عنوان یکی از این راهکارها محسوب می‌شود.

عطایی‌نیا تاکید کرد: اجرای طرح فوق از مهمترین برنامه‌هایی است که بخش حمل و نقل بر انجام آن در سال جاری تاکید دارد.

وی اذعان کرد: در این خصوص مناطق 12 گانه شهرداری نقش بسزایی در اجرای موفق این طرح در سطح معابر ایفا می‌کنند.

مدیر امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه بسیاری از سرعت‌گیرهای قدیمی کرج بدون مجوز نصب شده‌اند، افزود: در بحث روکش آسفالت رسیدگی به وضعیت این سرعت‌گیرها به عنوان آیتمی مهم دیده شده است.

عطایی‌نیا اظهار داشت: در بسیاری از معابر سطح کرج با توجه به اقدامات ترافیکی نیازی به نصب سرعت‌گیر مجدد نیست.

وی افزود: نصب سرعت‌گیر به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد ایمنی و آرام‌سازی ترافیک کاربرد دارد.

نصب پل‌های عابر پیاده بهترین گزینه برای ایمن‌سازی ترددهای شهری است

مدیر امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج تاکید کرد: نصب پل‌های عابر پیاده بهترین گزینه برای ایمن‌سازی ترددهای شهری است.

عطایی‌نیا با بیان اینکه در بحث نهضت آسفالت روکش جدید در سطح شهر ایجاد شده است، عنوان کرد: طبق سنوات گذشته در سال 91 نیز از سوی مدیرت شهری و حوزه حمل و نقل ترافیک استاندارسازی‌های لازم به منظور ساماندهی سرعت‌گیرهای سطح شهر انجام شده است.

وی درباره مکان سه‌راه خوابگاه با اشاره به بالا بودن احجام ترافیکی عنوان کرد: این منطقه نیاز به نصب پل دارد که مسئولان دانشگاه پردیس نیز پیگیر ایجاد این پل هستند.

عطایی‌نیا اظهار داشت: نصب پل عابر پیاده در سه راه خوابگاه تصویب شده است.

وی مجری نصب پل‌های عابر پیاده در سطح معابر شهری را مناطق 12گانه ذکر کرد و افزود: مجوزهای لازم برای نصب این ابزارهای ترافیکی نیز از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در کمیته فنی متشکل از نمایندگان شهرداری، پلیس راهور و فرمانداری صادر می‌شود.

این مسئول درباره سرعت گیرهای پل سرحد آباد بیان کرد: سرعت‌گیرها در سطح معابر همزمان با اجرای نهضت آسفالت ساماندهی می‌شوند که در اجرای این طرح امکان حذف برخی سرعت‌گیرها وجود دارد.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول