اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

تولید روزانه 1000 تن زباله در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مردم استان اردبیل روزانه یک‌هزار تن زباله تولید می‌کنند.

تولید روزانه 1000 تن زباله در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در نشست با فرماندار کوثر در بررسی مشکلات دفع بهداشتی پسماندهای شهری اظهار داشت: از این میزان 750 تن زباله شهری و بیش از 250 تن زباله روستایی است که اهالی این مناطق در استان اردبیل تولید کرده و باید شهرداری و دهیاری به دفع آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: براساس تفاهمنامه‌ای که با شهرداران و دهیاران به امضا رسیده است، مقرر شده به سرعت به حل مناسب دفع زباله و کارهای عملیاتی برای بازیافت آن اقدام شود که در این ارتباط امیدواریم به قوانین و مقررات پایبند بوده و به دور از آلودگی زیست‌محیطی، دفع بهداشتی پسماندها انجام شود.

حمیدی به تشکیل جلسات مستمر مدیریت پسماند در استان اشاره کرد و افزود: در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت قانون مدیریت دفع بهداشتی و اصولی پسماند مدنظر قرار گرفته و طرح‌هایی نیز اجرایی می‌شود.

دفع فاضلاب شهری در گیوی فاجعه‌آمیز است

به گزارش فارس، فرماندار کوثر در این نشست با نامناسب و فاجعه‌آمیز خواندن دفع فاضلاب شهری در گیوی خاطرنشان کرد: به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها به مسایل زیست‌محیطی و همچنین قصور در تکمیل شبکه فاضلاب شهری یک وضعیت نامناسبی را در این بخش شاهد هستیم.

سعدالله رئیس‌ساداتی اضافه کرد: این وضعیت نامناسب بهداشت شهری و سلامت افراد جامعه را در فصل گرما به خطر انداخته است و با وجود تاکیدات و تذکرات مکرر هنوز پیمانکار پروژه فاضلاب شهری گیوی با قصور و کوتاهی از تکمیل پروژه طفره می‌رود.

وی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان و امسال نیز اعتباری با این حدود برای تکمیل شبکه فاضلاب شهری گیوی در نظر گرفته شده است و برای خرید زمین نیز بالغ بر دو میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار پرداخت شده ولی پیمانکار پروژه به دلایل مختلف به صورت کند و مقطعی این پروژه را اجرایی می‌کند.

رئیس‌ساداتی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 35 درصد اعلام کرد و گفت: 10.5 کیلومتر شبکه فاضلاب گیوی اجرا شده ولی همچنان عملیات اجرایی هفت کیلومتر از این شبکه در هاله‌ای از ابهام است.

فرماندار کوثر به خطرناک بودن دفع فاضلاب شهری به مناطق روباز به ویژه کانال‌ها و سرازیر شدن آن به رودخانه‌های اطراف به ویژه گیوی‌چایی اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود این معضل به سرعت و تا آغاز فصل زمستان با راهکار مناسب برطرف شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول