اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ابتدای آبان ماه انجام می‎شود

رونمایی بخشی از سامانه سیمابر گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان از رونمایی بخشی از سامانه سیمابر گلستان در ابتدای آبان ماه امسال متقارن با "روز آمار و برنامه‎ریزی" خبر داد.

رونمایی بخشی از سامانه سیمابر گلستان

قدرت‎الله عابدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سامانه سیمابر، سامانه جامع نظام آماری استان است که یکی از اقدامات بزرگ و محوری در نظام آمارهای ثبتی استان و کشور محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه طراحی سامانه با شکل‎گیری کمیته‎هایی در حوزه معاونت و برنامه‎ریزی استان انجام شده تصریح کرد: کمیته‎هایی نظیر تدوین اقلام آماری، اطلاعاتی و شاخص‎های توسعه‎ای داریم که مبنای این اقدامات بر اساس تعاریف و مفاهیم استاندارد پایه‎ریزی شده است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان با بیان اینکه سیمابر تا پایان سال جاری عملیاتی می‎شود متذکر شد: پس از تکمیل این سامانه، تبادل اطلاعات بین دستگاه‎های اجرایی فقط از این طریق و با هماهنگی دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان انجام خواهد شد و تمام دستگاه‎ها ملزم خواهند شد که از یک منبع، برداشت اطلاعات کنند.

عابدی خاطر نشان کرد: تمام دستگاه‎های اجرایی، دانشگاه‎ها، شرکت‎های دولتی، بانک‎های دولتی و خصوصی، مؤسسات مالی و اعتباری و بیمه‎ها موظف هستند تهیه شناسنامه اقلام آماری، اطلاعاتی و شاخص‎های برنامه‎ریزی را مطابق فرم‎های استاندارد تهیه شده، پس از طراحی در سامانه سیمابر قرار دهند.

وی به‌هنگام‎سازی اطلاعات توسط دستگاه‎های اجرایی را در این سامانه مهم خواند و یادآور شد: لازم است اطلاعات در سامانه به روز باشد و هر زمان که مدیر استان و سایر متولیان برای برنامه‎ریزی به اطلاعات نیاز داشتند با مراجعه به این سامانه اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان با بیان اینکه عملیات اجرایی و کارشناسی این سامانه از اسفند سال گذشته انجام شده اذعان داشت: بنا داریم تا دستگاه‎های اجرایی در نیمه دوم سال جاری نسبت به ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول