اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اتفاقی نو در کاراته فارس

کاراته‌کاران فارس به مسابقات عربستان اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: دو تن از داوران برجسته کاراته فارس برای حضور در کلینیک آسیایی و قضاوت در مسابقات قهرمانی غرب آسیا به کشور عربستان اعزام می‌شوند.

کاراته‌کاران فارس به مسابقات عربستان اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مسئول کمیته داوران هیئت کاراته استان فارس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سوی فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران عباس رضایی و محمدجواد شلتوک‌کار دو تن از داوران برجسته این رشته ورزشی برای شرکت در کلاس ارتقای درجه و قضاوت در مسابقات غرب آسیا که هفته آینده در کشور عربستان برگزار می‌شود، انتخاب شده‌اند.

حبیب اسماعیلی ادامه داد: پس از آن‌که قوانین داوری تغییر کرد، بنا بر این شده که کنفدراسیون کاراته آسیا با هدف تربیت داوران جدید، سه یا چهار نوبت کلاس ارتقای داوری را در طول سال برای داوران این قاره برگزار کند.

وی اضافه کرد: داشتن درجه ممتاز، آشنایی با زبان انگلیسی، شرط سنی و حضور فعال در مسابقات سوپر لیگ و لیگ از جمله پیش‌شرط‌های شرکت در این کلاس‌ها است که به هر حال در نخستین دوره که این کلاس و آزمون در کشور مالزی برگزار شد، سهمیه‌ای به استان فارس تعلق نگرفت.

رئیس کمیته داوران هیئت کاراته بسیج افزود: با رایزنی‌های هیئت کاراته این استان با فدراسیون کاراته قرار شد در دومین دوره این کلاس‌ها که اواخر خردادماه جاری در کشور عربستان برگزار می‌شود، دو سهمیه برای استان فارس در نظر گرفته شود.

وی حضور دو داور فارس در کلینیک آسیایی را اتفاقی نو در این رشته ورزشی در سطح استان و کشور خواند و تصریح کرد: سیاست هیئت کاراته افزایش تعداد داوران بین‌المللی فارس در سطح کشور است که با افزوده شدن دو داور آسیایی به جمع داوران فارس روند اجرایی این سیاست سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

اسماعیلی با تاکید بر این نکته که گرفتن دو سهمیه برای استان فارس حاصل رایزنی هیئت کاراته استان با فدراسیون کاراته بوده است، گفت: کمیته داوران هیئت کاراته این استان به محض اطلاع از برگزاری این کلاس و اختصاص سهمیه به فارس، در عین حال اینکه فارس داوری با درجه ممتاز نداشت، اقدام به اطلاع‌رسانی به تمام داوران RAاستان کرد تا بتواند از حداکثر امتیاز ممکن در این کلاس استفاده کند.

مسئول کمیته داوران هیئت کاراته استان فارس ضمن درخواست حمایت از مسئولان اداره ورزش و جوانان از این اقدام هیئت کاراته و داوران جوان این استان که در حقیقت پشتوانه ورزش کاراته محسوب می‌شوند، از داوران استان فارس در بخش بانوان و آقایان خواست تا با افزایش سطح تمرین و مطالعه خود در حوزه داوری و همچنین تامین منابع مالی آمادگی حضور در کلینیک‌های آتی را به دست آورند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول