اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت امام جمعه موقت مشهد از تلاش اقتصادی دشمن

فرزانه: قوای سه‌گانه فشار اقتصادی بر مردم را کم کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت مشهد گفت: فشار اقتصادی بر ملت هدف امروز دشمن است و در این راستا قوای سه‌گانه کم کردن فشار بر مردم و شکستن تحریم را اصل قرار دهند.

فرزانه: قوای سه‌گانه فشار اقتصادی بر مردم را کم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد امروز مشهد که در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اکنون دشمن فشار اقتصادی بر مردم را هدف قرار داده است و در این ارتباط باید قوای سه‌گانه شکستن تحریم و کم کردن فشار بر مردم را اصل قرار دهند.

جنگیدن قوای سه گانه غیر از جبهه اقتصادی بی معنا است

امام جمعه موقف مشهد در ادامه سخنان خود خطاب به مسئولان قوای سه گانه کشور بیان داشت: حال که دشمن با این قدرت وارد شده است معنا ندارد که مسئولان قوای سه گانه در جبهه دیگری بجنگند.

خطیب جمعه مشهد افزود: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان قوای مجریه و قضائیه اقدام برای شکستن تحریم و کاهش فشارهای اقتصادی انجام دهند و اگر چنانچه در این راه کوتاهی و یا غفلت کنند با دشمن همکاری کرده‌اند.

وی با تاکید بر این امر که استکبار سیلی خود را از ملت ایران دریافت کرده است، افزود: دشمن به خوبی دریافته است که ملت ایران پای نظام ایستاده‌اند و اگر می‌خواهد به اهدف خود دست یابد، باید ملت را ناامید کند و در این راه هر مسئول و یا غیرمسئول و نیز هر قلم به دست و یا روزنامه‌نگاری که با عمل خود و یا در پای تریبون القای نامیدی کند همکار دشمن است.

بالا بردن قیمت‌ها به شیوه نجومی همکاری با دشمن است

امام جمعه موقت مشهد به اقدامات خودسرانه برخی از افراد در افزایش قیمت‌ها آن هم در سایه ضعف‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: کسانی که در بازار اسلامی نرخ‌های کالاها به صورت صعودی و نجومی بالا می‌برند در جبهه دشمن هستند و با آنان همکاری می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین افرادی که کالای ضروری و یا غیر ضروری آن هم از راه‌های قانونی و یا غیرقانوی وارد کشور می‌کنند که به نوعی به اقتصاد و تولید ملی آسیب و ضربه وارد می‌کنند در جبهه دشمن بوده و با آنان همکاری می‌کنند.

نظام در مقابل تحریم‌ها واکسینه شده است

فرزانه با اشاره به اینکه نظام در مقابل تحریم‌ها واکسینه شده است، گفت: دشمن باید در انتظار مرگ تدریجی و سقوط خود همانند دیگر دیکتاتورهای دنیا باشد.

وی در ادامه سخنان خود گرفتاری دشمن در عرصه‌های داخلی، قدرتمندی نظام در این چند سال که به گفته مقام معظم رهبری در این 30 سال 100 برابر قدرتمندتر شده است و نیز وجود مردم متدین و ولایت‌مدار و رهبری فرزانه و آگاه به خدعه های دشمن سه وقعیت پیش روی دشمنان دانست.

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: با وجود این سه واقعیت نظام در مقابل همه تحریم‌ها واکسینه شده است و باید دشمن در انتظار مرگ تدریجی خود باشد.

وی در خطبه نخست نماز جمعه مشهد به شهوت و مسائل مربوط به این مسئله اشاره کرد و گفت: انسان دارای امیالی است که برگرفته از ذات و طبیعت انسان است و اگر این امیال در حد و مرز خود قرار نگیرد مشکلاتی را برای فرد و جامعه ایجاد می کند.

وی مقابله به زیاده‌خواهی‌های امیال انسانی را جهاد اکبر عنوان کرد و گفت: اگر انسان در مقابل امیال نفسانی خود قرار نگیرد گرفتار باتلاق شهوت می‌شود.

اشرافی‌گری و خودشیفتگی نطفه سقوط مسئولان در باتلاق شهوت

وی در ادامه خاطرنشان کرد: گرفتاری انسان به شهوت با شاخصه‌های نظیر اشرافی‌گری، خود شیفتگی، حرص داشتن برای ثروت اندوزی، توقف در انجام امور خیر و خدمت به مردم و در نهایت غفلت از وظایف ذاتی از فرد مشخص می‌شود.

سقوط  در باتلاق هوس گناهی نابخشودنی است

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: البته در این میان گناهی که مسئولان به سبب شهوت گرفتار آن شوند گناهی نابخشودنی است چرا که رفتار آنان به یک جامعه و افراد بسیاری آسیب وارد می‌کند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول