اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج هنرمندان صورت گرفت؛

برگزاری نخستین یادواره شهدای هنرمند رفسنجان

خبرگزاری فارس: به همت اداره ارشاد اسلامی رفسنجان و بسیج هنرمندان این شهر نخستین یادواره شهدای هنرمند رفسنجان برگزار شد.

برگزاری نخستین یادواره شهدای هنرمند رفسنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، شامگاه دوشنبه به همت اداره ارشاد اسلامی رفسنجان و بسیج هنرمندان این شهر نخستین یادواره شهدای هنرمند رفسنجان برگزار شد.
این مراسم با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان در مجتمع افصح هجری برگزار شد.
در این مراسم ذبیح‌الله جعفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رفسنجان با اشاره به ایثار شهدای هنرمند در جبهه‌ها اظهار داشت: شهدای هنرمند شجاعت مضاعفی داشتند و در حالی که در جبهه‌ها آتش و خمپاره می‌بارید، آنها به شکار آن صحنه‌ها و به تصویر کشیدن شهادت آن عزیزان می‌پرداختند و رسالت آنها کمتر از رزمنده‌ها نبود.
وی بیان کرد: رفسنجان با وجود 940 شهید در رتبه دوم استان کرمان قرار دارد و تنها شهرستانی است که قبل از انقلاب اسلامی شهید تقدیم اسلام کرده است.
وی خاطرنشان کرد: رفسنجان از لحاظ یادواره شهدا و شهدای روحانی، مهندس و اصناف در رتبه دوم استان قرار دارد.
جعفری اذعان کرد: به فرموده امام راحل رزمندگان جنگ را به دانشگاهی عظیم تبدیل کردند و هنرمندان انسان‌های بزرگ را به جامعه معرفی کردند.
وی از هنرمندان دوران اسارت گفت و تصریح کرد: دوران اسارت هنرمندان با اراده خاصی لحظات سخت اسرا را به تصویر کشیدند و اگر اینها نبودند، شهیدانی چون شهسواری‌ها را کسی نمی‌شناخت.
فرمانده بسیج سپاه رفسنجان هنرمندان و شهیدان خبرنگار را مستندسازان جنگ معرفی کرد و گفت: دوران دفاع مقدس با دوربین‌های این هنرمندان جلوه‌گری کرد و مردم با دیدن آن تصاویر بر حقیقت مقدس بودن آن دوران بیشتر پی بردند.
همچنین در حاشیه این مراسم برگزاری تواشیح و تئاترهای چند دقیقه‌ای همراه با اجرای سرود توسط هنرمندان بسیجی انجام شد.
در پایان مراسم یادمان شهدای هنرمند رفسنجان توسط قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان و سعیدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان رونمایی شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول