اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله

ظرفیت دریا و دریانوردی به بهترین نحوه بهره‌برداری شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت‌آباد در مجلس گفت: به منظور تحقق اهداف سند توسعه چشم‌انداز 20 ساله نظام باید از ظزفیت‌های دریا و دریانوردی بهترین استفاده را کرد.

ظرفیت دریا و دریانوردی به بهترین نحوه بهره‌برداری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حمیدرضا پشنگ‌ریگی صبح امروز در نشست با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان‌وبلوچستان از 300 کیلومتر مرز آبی با آب‌های آزاد برخوردار است تا چه اندازه موفق به استفاده از این ظرفیت براساس اهداف سند چشم‌انداز توسعه شده است.

وی افزود: بندر چابهار یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان سیستان‌وبلوچستان برای توسعه همه جانبه استان و کشور به شمار می‌رود که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از این بندر در زمینه پیشرفت اقتصاد منطقه و توسعه روابط بین‌الملل بهره برد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای مجمع نمایندگان سیستان‌وبلوچستان اعلام آمادگی کرده‌اند که برنامه‌های خود را در کمیسیون‌های عمران و اقتصادی با اولویت بندر چابهار مورد پیگیری قرار داده و به مرحله اجرا بگذارند.

نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با توجه به امکانات فراهم شده برای استفاده از قابلیت‌های بندر چابهار باید بررسی کرد که تا چه اندازه به اهداف اقتصادی منطقه به ویژه در بخش ترانزیت کالا طی سال‌های گذشته دست یافته‌ایم.

هدایت‌الله میرمرادزهی افزود: باید بررسی شود که آیا زمینه توسعه خطوط کشتیرانی و تردد شناورهای مسافری را در بندر چابهار فراهم شده یا خیر؟

حلیمه عالی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه بر استفاده هر چه بیشتر از قابلیت‌های صید و صیادی، اقلیمی و گردشگری بندر چابهار برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه سرمایه‌گذاری منطقه تاکید کرد.

* استفاده از ظرفیت‌های چابهار موجب توسعه اشتغال پایدار می‌شود

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به وجود برخی مشکلات اجتماعی در استان، اشتغال پایدار یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رشد در این استان است.

ناصر کاشانی بیان داشت: قطعاً بهره‌وری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های چابهار و ایجاد واحدهای تولیدی و زمینه‌سازی برای رشد اقتصادی منطقه، به توسعه اشتغال پایدار در همه شهرهای استان کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: به کارگیری توان تبلیغاتی برای معرفی قابلیت‌های مهم بندر چابهار و ایجاد خطوط کشتیرانی و بیمه دریایی برای دریانوردان از موارد مهمی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول