اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

مکان‌یابی برای اجلاس پیر‌غلامان، کارشناسی شده انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت:‌ مکان‌یابی برای برگزاری دهمین اجلاس پیر‌غلامان حسینی آبان‌ماه امسال در اردبیل به صورت دقیق، کارشناسی شده و مطابق با حال و هوای برنامه انتخاب می‌شود.

مکان‌یابی برای اجلاس پیر‌غلامان، کارشناسی شده انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: ما با در نظر گرفتن مسائل فنی، تصویر‌برداری، صوتی و انعکاس مطلوب برنامه از طریق رسانه‌ها فضاهای پیشنهادی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم و محاسن و معایب آنها را به صورت مشخص مطرح کردیم تا تصمیم‌گیری نهایی با حضور استاندار اردبیل و مسئولان ذیربط انجام شود.

وی تعیین مکان برای مراسم افتتاحیه، اختتامیه و ورودی میهمانان در فرودگاه اردبیل را یادآور شد و افزود:‌ ما می‌توانیم با سبک و سیاق سنتی خود قسمتی از فضای فرودگاه را به شکل مناسب آراسته به حال و هوای ماه محرم کنیم و با برپایی دسته‌جات و هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیر‌زنی و مداحی ناب از میهمانان و شرکت‌کنندگان اجلاس به شکل داخلی و خارجی استقبال کنیم.

فرماندار اردبیل تعیین مکان مناسب در فرودگاه اردبیل را برای این کار ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ برای تعیین مکان آیین افتتاحیه و اختتامیه اگر هدف‌گذاری روی مساجد ابنیه‌های تاریخی باسابقه و ریشه‌دار مذهبی و اعتقادی باشد اولویت باید مسجد عالی‌قاپو،‌ مسجد جامع و میر‌زا‌علی اکبر باشد که اگر براساس معیار وسعت مکانی فراخ در نظر گرفته شود پیشنهاد ما مسجد اعظم و یکی از طبقات مصلی است که البته در این زمینه برخی دغدغه‌ها نیز وجود دارد که امیدواریم با دعوت از مداحان و مرثیه‌سرایان قوی مشکل ظرفیت بزرگ مصلی و دغدغه پر شدن آن برطرف شود.

اکبری بیان داشت: اگر هدف‌گذاری مسجد و مکان‌های با معیاری اسلامی و شیک باشد مسجد محمدیه، قدس، طوی و دو سالن فرهنگی فدک و ولایت مدنظر است.

این مسئول تاکید کرد؛ البته در این زمینه می‌توان به لحاظ جایگاه تاریخی،‌فرهنگی و سابقه ارزشی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی محوطه آن را نیز پیشنهاد کرد که تنها مشکل در این ارتباط احتمال نامناسب بودن وضعیت تغییرات آب و هوایی است که ممکن است برنامه‌ریزی‌ها را دچار مشکل کند.

برگزاری برنامه‌های شهرستانی تجلیل از پیر‌غلامان به اعتبار آن کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: به عنوان فوق برنامه همایش پیشنهاد کردیم همایشی نظیر اجلاس پیرغلامان با وسعت و صرف هزینه‌هایی کمتر در شهرستان‌ها برگزار شود که می‌توانیم تعدادی از مداحان حاضر در این اجلاس را نیز در 10 شهرستان حاضر کنیم تا حال و هوای شهرستان‌های ما نیز متناسب با این اجلاس حال و هوای حسینی و عاشورایی باشد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده با بیان اینکه در شهرستان‌ها با اعتبار و هزینه کمتر اما تبلیغات و بعد مطلوب برنامه‌ای می‌توان به شایستگی و فراگیری برگزاری این اجلاس کمک کرد، تصریح کرد:‌ ما در 10 شهرستان خود 10 فوق برنامه در نظر گرفتیم که در این زمینه هماهنگی‌های لازم با کانون مداحان و شعرا و هیئت‌های مذهبی شهرستان‌ها به عمل آمده است.

وی یادآور شد؛ در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی پیشنهاد ما این است که پرچم و نمادی متناسب با شرایط عزاداری و سنت مردم اردبیل در ایام محرم برای این اجلاس در نظر گرفته شود تا نمادی از عشق و دلدادگی مردم اردبیل به بارگاه مقدس امام حسین (ع) باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مورد مراسم استقبال در فرودگاه از میهمانان و مدعوین گفت: با برنامه‌های متناسب با آداب و رسوم اردبیل می‌توان از آنها استقبال کرد.

ستوده ضرورت تهیه کتاب جامع در مورد پیرغلامان حسینی و برگزاری 9 دوره اجلاس کشوری را در این زمینه ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ما آمادگی داریم کتاب‌هایی را نیز با عنوان تغذیه فکری مداحان و شعرا با استفاده از تجارب افراد متخصص سابق در این حوزه تهیه کنیم تا از این کتاب‌ها به شایستگی استفاده شود.

اجلاس دهم پیرغلامان مستند‌سازی شده و ماندگار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این جلسه گفت:‌ پیشنهاد 56 برنامه در قالب کمیته‌های مختلف حرکت خوبی است که می‌تواند در چهار ماه فرصت باقی مانده به این اجلاس هدف‌گذاری‌ها و حرکت‌ها را انسجام بخشید.

ابوالحسن صادقی جهانی بیان داشت: تمام ملاحظات و برنامه‌ریزی‌ها برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه و تشکیل کارگاه‌های ویژه اجلاس در نظر گرفته شده است و ما با جمع‌بندی ایده‌ها و نظرات مختلف تلاش می‌کنیم به سرعت تمهید مقدمات شایسته‌ای را در این زمینه داشته باشیم. وی ایده برگزاری 10 برنامه اجلاس را در شهرستان‌ها یک ایده ابتکاری مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ما برای دعوت از میهمانان خارجی به ویژه میهمانانی از حوزه قفقاز و آذربایجان شایسته است از ظرفیت شبکه‌های بین‌المللی نظیر شبکه سحر و شبکه رادیویی آران استفاده کنیم و در کنار آن سعی داریم از چهره‌های شاخص و برجسته این مناطق برای دعوت اساتید مجرب در حوزه مداحی و شاعری استفاده کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل در ادامه سخنان خود خواستار تدارک برنامه ویژه برای تجلیل و مرثیه‌سرایی سلیم موذن‌زاده اردبیلی خبر داد و یادآور شد؛ تشکیل کارگاه‌های باید‌ها و نباید‌های حوزه تبلیغ،‌ اطلاع‌رسانی و مداحی و همچنین شعر‌خوانی حرکتی ارزشمند است که امیدواریم با پایه‌گذاری آن بتوانیم در سال‌های آینده نیز چنین برنامه‌هایی را شاهد باشیم.

صادقی جهانی در پایان خاطرنشان کرد:‌ صدا و سیما تلاش خواهد کرد با به کارگیری نیروهای توانمند خود مستند ماندگاری را از این اجلاس تهیه و تدارک ببیند تا به عنوان گنجینه ارزشمندی در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول