اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خواستار شد

پرهیز از اقدامات جزیره‌ای در برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: پرهیز از حرکت‌ها و اقدامات جزیره‌ای به مطلوبیت برگزاری دهمین اجلاس پیر غلامان حسینی در اردبیل کمک می‌کند.

پرهیز از اقدامات جزیره‌ای در برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاس پیر غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: ما باید طراحی و حرکت همسو داشته باشیم اما شایسته نیست کمیته‌های استانی و کشوری کار مشابه و همسو را انجام دهند چرا که موازی‌کاری‌ها ما را از رسیدن به اهداف‌مان باز می‌دارد.

وی ضرورت یکسان‌سازی هدف‌گذاری‌ها و کمیته‌های استانی و کشوری را غیر از موارد ملی ضروری دانست و گفت: باید به نحوی تقسیم کار کنیم تا به سرعت بتوانیم کارها را تا ابتدای آبان‌ماه سر و سامان واقعی ببخشیم و در فرصت 15 روزه آبان فقط به نظارت و جمع‌بندی مسایل اقدام کنیم.

صابری بیان داشت: برای انجام چنین کارهای پر حجم و وسیع آن هم در حوزه فرهنگی که در معرض دید همگانی است نباید به طراحی‌های روی کاغذ دل خوش کنیم بلکه ضرورت دارد در عمل به نحوی کار را به پیش ببریم تا شرایط مطلوب برای برگزاری اجلاس دهم فراهم آید.

استاندار اردبیل به تنوع میهمانان و دعوت‌شدگان به اجلاس دهم اعم از میهمانان داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: اگر کارها را به صورت جمعی تقسیم‌بندی کرده و به جد پیگیری کنیم بهتر به نتیجه می‌رسیم چرا که نمی‌توان مدعی شد تنها دغدغه و کار مسئولان استان برگزاری این اجلاس است در حالی که در ایام باقی‌مانده فصل کاری، تراکم کار به حدی است که یک نفر یا دستگاه خاص نمی‌تواند کارهای پر حجم این اجلاس را به سرانجام برساند.

صابری در بخش دیگری از  سخنان خود با بیان اینکه هرگونه فعالیت فرهنگی آن هم در حوزه ملی و بین‌المللی قطعاً بدون عیب و نقص نخواهد بود، اظهار داشت: در چهار ماه باقی‌مانده به برگزاری این اجلاس باید برنامه روزانه برای پیگیری کارها داشته باشیم و جلسات استانی و ملی در موعد مقرر و ساعت مشخص به صورت هفتگی برای برقراری ارتباط و نظم بیشتر برگزار شود.

این مسئول دعوت از میهمانان، کنترل ورود و خروج میهمانان، اسکان و پذیرایی آنها، تدارک برنامه استقبال در ورودی شهر، آیین افتتاح و اختتامیه را به همراه نشر و چاپ مطالب، تدارک فوق برنامه‌ها از جمله پیش‌بینی‌ها در اجلاس دهم عنوان کرد که دستگاه‌های مختلف باید متولی به سرانجام رسیدن مطلوب آن باشند.

صابری میراث فرهنگی را مسئول اسکان و پذیرایی و تعدادی از اعضای کمیته‌ها را مسئول استقبال در ورودی شهر یا فرودگاه معرفی کرد.

وی بیان داشت: این استقبال در یکی از سالن‌های در حال تکمیل مستقبلان برگزار می‌شود که بهتر است همراه با برنامه‌های سنتی و عزاداری‌های محلی باشد.

صابری پیشنهاد کرد: با توجه به زیبایی و مطلوب بودن فضای مسجد محمدیه، عالی‌قاپو و مسجد اعظم اردبیل و یا یکی از طبقات مصلی اردبیل را برای مراسم اجلاس مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند تا از بین این مکان‌ها یک فضای مطلوب مهیا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل دقت در نشر و چاپ مطالب و انتشار دو کتاب مجزا به زبان فارسی و ترکی و نظارت چند نفر از اهل قلم را ضروری توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود با همکاری تمام دستگاه‌ها و کمیته‌های برگزاری این اجلاس در مستندسازی این برنامه و همچنین تجلیل از پیر غلامان حسینی داخل کشور و خارج به یک موفقیتی دست یابیم تا این حرکت الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول