اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

حرکت و نهضت امام حسین(ع) ‌در راه صیانت از اسلام بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: حرکت و نهضت امام حسین(ع) حرکتی انقلابی و ماندگار در راه صیانت از اسلام بود.

حرکت و نهضت امام حسین(ع) ‌در راه صیانت از اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند عصر امروز در مراسم جشن بزرگ میلاد امام حسین و حضرت ابوالفضل(ع) در پلدختر بقا و ماندگاری دین اسلام را واسطه به خون امام حسین(ع) دانست و گفت: اسلام ناب محمدی(ص) از ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی در راه احیای اسلام جانی تازه یافت و بزرگ‌ترین درسی بود که امام حسین(ع) به مسلمانان جهان در تمام دوران‌ داد.

وی با بیان این که امام حسین(ع) همه وجودش را فدای اسلام و در راه خدا هدیه کرد، افزود: خداوند هم‌ نام امام حسین(ع) را برای همیشه ماندگار کرد، زیرا حرکت و نهضت امام حسین(ع) حرکتی انقلابی و ماندگار در راه صیانت از اسلام بود و نهضت امام حسین(ع) نیز همانند قرآن برای همیشه تاریخ، گویا، ماندگار، پایدار و نجات‌بخش بشریت است.

وی گفت: ارزش انسان در گرو معرفت، ایمان و اخلاق نیکو است و جوانان از بی‌بند و باری‌های دیکته شده از شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای دوری کنند و هر کس که داد حسین حسین سر می‌دهد باید از اخلاق و رفتار حسینی برخوردار بوده و پیرو راه و آرمان حسین(ع) باشد.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه امام حسین(ع) درس از جان گذشتگی به مسلمانان داد، افزود: امام حسین(ع) ‌احیاگر سنت پیامبر اکرم(ص) و ابرمرد تاریخ و اسطوره مقاومت است و با قیام خود نشان داد که همه آزادگان جهان در همه حال و با همه توان و تا آخرین نفس باید به نبرد با دشمنان اسلام و دین خدا بپردازند.

به گزارش خبرنگار فارس در پلدختر، در این مراسم مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در توصیف عظمت شخصیت امام حسین(ع) مداحی کرده و به مولودی‌خوانی در مدح امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) پرداختند.

در پایان این آیین با شکوه که با همت کانون مداحان مذهبی شهرستان پلدختر تشکیل شد به کسانی که اسم آنها میلاد، حسین و ابوالفضل بود به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول