اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت مشهد:

امام حسین(ع) نماد برجسته صفات نبوی، علوی و فاطمی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت مشهد گفت: امام حسین(ع) نماد برجسته صفات نبوی، علوی و فاطمی است.

امام حسین(ع) نماد برجسته صفات نبوی، علوی و فاطمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه صبح امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با اشاره به سیره زندگی امام حسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) یک انسان ویژه در طول تاریخ است چرا که بسیاری از صفات پیامبر مکرم اسلام(ص)، امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) را در تربیت و شخصیت این امام همام می‌بینیم و این صفات نبوی، علوی و فاطمی در رشد شخصیت الهی و والای این حضرت به صورت واضح مشخص است.

وی افزود:‌ امام حسین(ع) همواره با بهره‌گیری از معارف پیامبر اسلام(ص)، امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) راه و روش زندگی و رابطه بین خود و خدا و چگونگی برقراری ارتباط با خدا را کشف کرد.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: رابطه بین انسان و مردم باید رابطه ایثار باشد و این ویژگی نیز از آموخته‌های امام حسین(ع) از شب‌های جمعه و نمازهای شب حضرت فاطمه(س) است.

وی با تاکید بر این مطلب که رفتار پیامبر مکرم اسلام(ص)، امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) میدان عظیم تربیتی برای بشریت است، اظهار داشت: اوج شخصیت امام حسین(ع) در روز عاشورا بود و ایشان در آن روز توانست اسلام را در بُعد عقاید، اخلاق و احکام در حد اعلی پیاده کند و اخلاق اسلامی را در کامل‌ترین شکلش به مردم بیاموزد.

فرزانه ادامه داد: ایشان در روز عاشورا امر به معروف را در کامل‌ترین شکلش به بشریت نشان داد و به واقع امام حسین(ع) کسی است که در روز عاشورا اسلام را برای بشریت مجسم کرد.

وی با اشاره به رابطه بین انسان با مردم گفت: امام حسین(ع) در یکی از شب‌های جمعه از حضرت فاطمه(س) آموخت که رابطه بین انسان و مردم رابطه ایثار است و در همین راستا هیچ زمان و برای هیچ کاری بر مردم منت نگذاشت.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه با بیان اینکه یکی از خصوصیات بارز رهبران الهی از جمله ائمه معصومین و امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب این است که رابطه بین خود و انسان را رابطه ایثار می‌دانند، تاکید کرد: شاهدیم که این رهبران الهی هیچ زمان نه تنها از مردم توقعی نداشته بلکه هر چه دارند را در راه نجات مردم خدا فدا می‌ کنند و امروز هم رهبر معظم انقلاب همین گونه است و هرچه دارد در راه نجات مردم فدا می‌کند.

وی افزود: تمام تلاش‌ها، زجرها و زندانی‌ها و اسارت‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در این راستا بود که ملت را آزاد کنند و امروز ملت را هم آزاد کردند و هم آزاد نگه داشتند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول