اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد برجسته فرهنگ و ادب گیلان:

گیلانی‌ها اسناد گذشته گیلان را خوراک موریانه نکنند

خبرگزاری فارس: استاد برجسته فرهنگ و ادب گیلان گفت: گیلانی‌هایی که اسناد گذشته این استان را در اختیار دارند با نگه‌داری در صندوق خانه خود، آنها را خوراک موریانه نکنند و رونوشت آن را به مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان تحویل دهند.

گیلانی‌ها اسناد گذشته گیلان را خوراک موریانه نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریدون نوزاد پیش از ظهر امروز در جریان اهدای دو سند 190 ساله به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان، اظهار کرد: دنیای امروز با یک ساعت پیش از لحظه‌های گذر، متفاوت است و از زوایای مختلف بازی امور را می‌بینیم که نشان دهنده ارزش اسناد است.

وی، با بیان اینکه گیلان سرد و گرم روزگار را چشیده و اسناد آن به وفور در وزارتخانه‌ها یافت می‌شود، افزود: کمتر از 100 اسناد مربوط به حکومت‌های گیلان وجود دارد که فرد گیلانی از مطالبه آنها محروم مانده است.

این گیلان‌شناس برجسته، خواستار جمع‌آوری اسناد این استان از داخل کشور و گنجینه‌های جهانی شد و گفت: این اسناد باید به صاحبان اصلی آن که گیلانی‌ها هستند بازگردانده شوند.

وی، حفظ سازمان اسناد و فرصت تحقیق به پژوهندگان را امری مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: گیلانی‌هایی هستند که اسناد مهم از گذشته این استان را در اختیار دارند که اجازه ندهند این اسناد در صندوق‌های خانه‌هایشان خوراک موریانه و سوسک شود و بهتر است رونوشت این اسناد را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان تحویل دهند تا برای نسل‌های آینده باقی بماند.

به گزارش فارس، نوزاد در این مراسم دو سند 190 ساله از دوران فتحعلی‌شاه و پسرش یحیی میرزا را که در اختیار داشت به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان تقدیم کرد تا در این مرکز نگه‌داری شود.

مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان روز گذشته در رشت افتتاح شد و نوزاد نخستین کسی است که اسناد خود را تحویل این نهاد داد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول